Votul prin mijloace electronice va fi folosit în cadrul Adunării Generale a Baroului Bihor și a filialei Bihor a Casei de Asigurări a Avocaților (CAA), stabilită pentru perioada 17-19 august 2020. Decizia este cuprinsă într-un regulament adoptat de Consiliului Baroului Bihor, după consultarea Consiliului de Administrare al filialei Bihor a CAA. Documentul stabilește procedurile care trebuie urmate în cazul votului electronic și rapoartele și proiectele asupra cărora avocații își vor exprima opțiunea.
Potrivit Baroului Bihor, pe ordinea de zi a Adunării Generale din 17-19 august se vor afla:
- raportul de activitate al Decanului și al Consiliului Baroului, pe anul 2019
- raportul comisiei de cenzori
- descărcarea de gestiune a Consiliului Baroului pentru anul fiscal 2019, pe baza raportului cenzorilor
- aprobarea proiectului de buget (venituri și cheltuieli) pentru exercițiul financiar 2020
- raportul de activitate al președintelui și al Consiliului Filialei Bihor a CAA, pe anul 2019
- raportul comisiei de cenzori al filialei Bihor a CAA
- descărcarea de gestiune a Consiliului filialei Bihor a CAA pentru anul fiscal 2019, pe baza raportului cenzorilor
- aprobarea proiectului de buget (venituri și cheltuieli) al filialei Bihor a CCA pentru exercițiul financiar 2020
- alegerea delegaților Baroului Bihor la Congresul Avocaților – septembrie 2020
Alături de ordinea de zi, documente de la primele opt puncte vor fi transmise, până pe 7 august, tuturor membrilor Baroului Bihor și ai filialei județene a CAA, pe adresele de e-mail comunicate Baroului.
Procedura de vot prin e-mail
”Membrii Baroului/filialei CAA cu drept de vot își vor exprima votul lor prin comunicarea unui e-mail la adresa baroul.bihor@gmail.com”, se arată în regulament.
Votul va începe pe 17 august, la ora 0:00, și se va încheia pe 19 august, la ora 24:00. Potrivit regulamentului, pentru primele opt puncte de pe ordinea de zi există patru opțiuni de vot:
- pentru în bloc
- pentru
- contra
- abținere
”Exprimarea votului pentru primele opt puncte de pe ordinea de zi se va realiza astfel: fie vot pentru în bloc, dacă nu este nicio obiecție, fie vot pentru la punctele asupra cărora sunteți de acord cu soluția propusă, respectiv contra sau abținere la punctele asupra cărora nu sunteți de acord cu soluția propusă”, prevede regulamentul.
Se consideră aprobate punctele de pe ordinea de zi dacă este îndeplinită majoritatea voturilor exprimate.
O comisie pentru validarea votului exprimat prin e-mail va redacta procesul-verbal al Adunării Generale în termen de cinci zile de la finalizarea votului.
Alegerea candidaților pentru Congresl Avocaților, tot prin e-mail
În ceea ce privește alegerea delegaților Baroului Bihor la Congresul avocaților, candidaturile din partea celor care vor să obțină calitatea de delegat la congres pot fi depuse din 29 iulie până pe 4 august la adresa de e-mail baroul.bihor@gmail.com ori la secretariatul Baroului, personal sau prin fax.
Candidaturile vor fi validate până pe 5 august, iar în e-mailul comunicat membrilor cu drept de vot al Baroului, o dată cu celelalte documente, vor fi indicați – în ordinea înscrierii – avocații care și-au depus candidatura.
Fiecare votant va indica numele a cel mult trei avocați, iar în urma centralizării opțiunilor vor fi aleși trei candidați care au întrunit cele mai multe voturi.
Versiunea integrală a Regulamentului privind utilizarea sistemului electronic de votare în cadrul Adunării Generale a Baroului Bihor din 17-19 august 2020: