Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțat o facilitate pe care persoanele fizice care vor să își creeze un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) o au la dispoziție începând din 11 august. Identificarea vizuală online elimină obligativitatea prezenței la ghișee și permite identificarea de la distanță, prin intermediul unei sesiuni video, a contribuabililor.
Procedura prevede depunerea unei cereri pe siteul ANAF, în termen de 10 zile de la momentul înregistrării în SPV, în urma căreia solicitantul primește pe email o programare. La ora și data stabilită acesta intră într-o legătură video cu un inspector de la Fisc, care îi poate pune întrebări de verificare a identității. ANAF precizează că acest video-interviu se desfășoară după reguli de conduită trimise în mesajul primit pe email, iar dacă contribuabilul nu poate participa la ora și data stabilite, poate cere o reprogramare.
Procedura este valabilă numai pentru persoane fizice. Pentru firme, ANAF a emis la sfârșitul lunii mai o altă procedură, bazată pe transmiterea unor date emise și transmise anterior de Fisc, către firma care solicită acces on-line la Spațiul Privat Virtual.
Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice, prin intermediul căruia contribuabilii au acces pe internet la situația lor fiscală, află ce taxe au de plătit și primesc notificări de la Fisc. Până acum, autorizarea unei persoane fizice sau juridice în SPV presupunea prezența fizică obligatorie la un ghișeu al ANAF.