Lucrările ar trebui finalizate în august 2026. Cel mai mare lot e Poieni-Alesd și depășește 52 km.
Lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor au început în ianuarie 2024. Lucrarea ar trebui sa deschidă calea către un sistem feroviar mai eficient și mai rapid în România. Această intervenție masivă presupune înlocuirea integrală a căii ferate și implementarea unui sistem de electrificare modern, într-un efort de a aduce infrastructura feroviară la standarde europene. Cu toate acestea, o consecință inevitabilă a acestui proiect de amploare este suspendarea circulației trenurilor timp de 2 ani. În acest interval, echipele specializate vor lucra asiduu pentru a finaliza modernizarea și electrificarea, transformând complet peisajul căilor ferate dintre Cluj-Napoca și Oradea.
Investiția a fost împărțită în patru loturi, fiecare având un stadiu diferit de execuție. Conform ultimei monitorizări realizate de CFR SA, la sfârșitul lunii noiembrie 2024, progresul lucrărilor pe cele patru loturi era cuprins între 4,03% și 22,60%. Termenul de finalizare a întregului proiect este stabilit pentru luna august 2026.
Detalierea Pe Loturi
Lotul 1: Cluj-Napoca – Aghireș
- Lungime: 30,411 km
- Constructor: Asocierea Railworks (Alstom Transport și Arcada Company)
- Stadiul execuției: 18%
- Stadiul finanțării: 15,35%
- Valoare lucrări: 1.611,48 milioane lei
Lotul 2: Aghireș – Poieni
- Lungime: 36,530 km
- Constructor: Asocierea Railworks
- Stadiul execuției: 22,60% (cel mai avansat)
- Stadiul finanțării: 18,30%
- Valoare lucrări: 1.535,20 milioane lei
Lotul 3: Poieni – Aleșd
- Lungime: 52,74 km (cel mai mare lot)
- Constructor: Asocierea FCC Construccion – Gulermak Agir Sanayi – CNN Altyapi Yatirimlari
- Stadiul execuției: 4,03%
- Stadiul finanțării: 11,24%
- Valoare lucrări: 2.117,17 milioane lei
Lotul 4: Aleșd – Frontiera Ungaria
- Lungime: 46,744 km
- Constructor: Webuild SPA – Impresa Pizzaroti & C SPA – Salcef SPA
- Stadiul execuției: 7,10%
- Stadiul finanțării: 11,38%
- Valoare lucrări: 2.416,85 milioane lei
Beneficiile Proiectului
După finalizarea lucrărilor, călătoria dintre Cluj-Napoca și Oradea va dura doar 2 ore și 14 minute, trenurile putând circula cu viteze cuprinse între 120 km/h și 160 km/h. Modernizarea acestei rute va îmbunătăți considerabil transportul feroviar de călători și marfă, facilitând conexiunile internaționale prin punctul de frontieră Episcopia Bihor.