„DO It Yourself: A survey about Teacher’s needs in the field of digital education” este titlul celui mai recent volum care a văzut lumina tiparului, la editura Presa Universitară Clujeană, sub coordonarea științifică a unui grup de cadre didactice de la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea.
Cercetarea științifică și publicarea cărții au fost conduse de: prof. univ. dr. habil. Karla Barth, conf. univ. dr. Cristina Florescu și lect. univ. dr. Nicoleta Tămășan Ciobanu, cadre didactice ale Departamentului de Științele Educației.
Proiectul „DO It Yourself: A survey about Teacher’s needs in the field of digital education” și-a propus să identifice nevoile profesorilor în ceea ce privește educația digitală precum și interpretarea rezultatelor obținute în țările de proveniență ale instituțiilor partenere din: Finlanda, Portugalia, Italia, Slovenia și România. „Cartea se adresează atât cadrelor didactice din învățământul de masă și cel special incluziv, cât și studenților care se pregătesc pentru cariera didactică, cuprinzând multe aspecte practice ce pot fi preluate și transformate, în acord cu specificul clasei la care lucrează”, spune prof. univ. dr. habil. Karla Barth, decanul Facultății de Științe Socio-Umane.
Pe lângă temele de mai sus, volumul abordează aspecte inedite ce țin educația incluzivă, relația acesteia cu educația digitală și cum anume poate ajuta tehnologia în recuperarea copiilor cu cerințe educative speciale. „Nu în ultimul rând, cartea este o colecție de bune practici, de activități, ce pot fi preluate și puse în practică de cadrele, în activitatea lor cotidiană”, a mai adăugat prof. univ. dr. habil. Karla Barth.
Volumul „DO It Yourself: A survey about Teacher’s needs in the field of digital education” mai conține: o scurtă descriere a proiectului și a partenerilor implicați în proiect, o descriere amănunțită a cercetării realizate în cadrul proiectului, împreună cu o colecție de bune practici și activități.
„DO It Yourself: A survey about Teacher’s needs in the field of digital education” este rodul proiectului cu același titlu, cod proiect: 2021-1-FI01-KA220-SCH-000034234.