Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) simplifică accesul instituţiilor statului la datele și informațiile administrate de către instituție. Concret, primăriile, consiliile județene, instituţiile, avocații și alte entități care îndeplinesc servicii publice vor avea acces gratuit permanent la informații din cărțile funciare existente în eTerra – Sistemul Integrat de Cadastru si Publicitate Imobiliară.
Dreptul de acces în baza de date a ANCPI va fi nominal și va fi acordat exclusiv pentru îndeplinirea unor activități punctuale. Persoanele desemnate în acest sens au obligația de a nu furniza informațiile colectate unei alte persoane fizice sau juridice, în lipsa acordului explicit și formal al Agenției Naționale de Cadastru.
”Respectarea acestor condiții va fi monitorizată și analizată de o comisie de specialiști instituită la nivelul ANCPI. Extinderea accesului în eTerra pentru noi categorii de parteneri reprezintă un pas important către interconectarea bazelor de date ale instituțiilor statului român, care va eficientiza activitatea administrației centrale și locale”, a explicat Hajnalka Ildiko Vig, președinte – director general al ANCPI.
Noile reglementări vor intra în vigoare o dată cu publicarea în Monitorul Oficial a Ordinului nr. 813/14.07.2022 al directorului general al ANCPI privind aprobarea condițiilor de acces la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară.
În prezent, ANCPI acordă acces online gratuit în eTerra notarilor publici, executorilor judecătoreşti, experţilor judiciari și persoanelor fizice şi juridice autorizate să efectueze lucrări de cadastru, geodezie și cartografie.
Doresc sa accesez datele.