Tristul anunț a fost făcut de actorul Moca Rudy, realizator de emisiuni la Radio Mureș.
< Maria Mierluț- Doamna Teatrului de Animație ne-a părăsit ,plecând tăcută, distinsă și nobilă către Împărăția fără de sfârșit a Luminii lui Dumnezeu ! Regizor artistic, mentor, sprijin, educator, animator, specialist de mare probitate profesională, pregătind generații de actori – printre care , cu onoare, m-am numărat si eu , considerându-mă a fi produsul cel mai performant al priceperii DOAMNEI MELE REGIZOARE ! A fost regizor artistic al secției române a Teatrului ,,ARIEL” din Tg-Mureș. Plâng și sufletul îmi este inndoliat ! Rămas bun, MIMI MIERLUȚ ! Mă inclin cu smerită reverență și veșnică recunoștință în fața personalității și sufletului tău minunat ! Drum lin spre stele ! Îngerii să-ți vegheze adormirea , iar lacrima mea să-ți mulțumească pentru ceea ce sunt astăzi, datorită ție ! Veșnică recunoștință!>, a scris actorul Rudy Moca.
MIERLUŢ, Maria [Mimi, a mai purtat şi numele de familie SIMION] – n. 6 iulie 1939, Oradea. Studii: Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie-Filozofie, secţia Filozofie; artist păpuşar, regizor artistic, a activat mai ales la Teatrul Ariel din Târgu-Mureş. 1961 – 1965 artist papusar la Teatrul de Păpuşi Oradea. Roluri la Oradea: Ciung în Cei cinci chinezi de Mihai Crişan şi Kovács Ildikó după o poveste populară chineză, 1961, regia Francisca Simionescu; Mădălina în Povestea porcului de Viorica Filipoiu şi Veronica Porumbacu după Ion Creangă, 1961, regia Francisca Simionescu; Rochiţa cu figuri de Viorica Filipoiu, 1962, regia Francisca Simionescu; Pităcel în Pitac şi Pităcel de Nina Ghernet, 1962, regia Francisca Simionescu; Chichi în Şcoala iepuraşilor de Mancio Penciov, 1962, regia Francisca Simionescu; Hoinărici de Josef Pehr, 1962, regia Maria Mierluţ-Simion şi Petru Simion; Harap Alb de Nela Stroescu după Ion Creangă, 1963, regia Francisca Simionescu; Cenuşăreasa – Cenuşăreasa de Al. Căprariu după Fraţii Grimm, 1964, regia Francisca Simionescu; Pasărea albastră de Letiţia Gâtză după Maurice Maeterlinck, 1965, regia Kovács Ildikó. Regia artistică la Teatrul de Păpuşi Oradea: Hoinărici de Josef Pehr, 1962, regia Maria Mierluţ-Simion şi Petru Simion; Voinicii din Deltă (1964). Din 1964, regizor la Teatrul de Păpuşi din Târgu–Mureş (actualmente Teatrul pentru Copii şi Tineret “Ariel”). Regia la Tg. Mureş: Aventurile şoricelului Chiţ Miţ, Joaca, Pui de om, Făt frumos cel năsos, Cârligate-mbârligate, Motanul încălţat, Cartea cu Apolodor, Punguţa cu doi bani etc. A mai colaborat şi cu Teatrul Gulliver din Galaţi (Zâna Zorilor). Activitate exemplară ca profesor de mânuire pentru numeroase generaţii de artisti păpuşari, fiind o maestră a tehnicilor bi-ba-bo si wayang. Spectacole distinse cu diferite premii: 1977 – Pui de om de Victor Eftimiu – Premiul I la Festivalul Naţional, 1980 – Poveste de iarnă de Mihai Sin – Premiul II la Festivalul Naţional, 1982 – Cârligate-mbârligate de Mihai Crişan – Premiul III la Festivalul Naţional, 1983 – Cartea cu Apolodor de Gellu Naum – Premiul II la Festivalul Naţional, 1990 – Diploma UNIMA pentru cel mai bun spectacol – Festivalul internaţional UNIMA de la Bekescsaba – Ungaria. Premii pentru regie: 1984 – Motanul încălţat de I. Vişan după Fraţii Grimm – Festivalul “Ion Creangă” – Bacău; 1986 – Făt frumos cel năsos de Nella Stroescu după I. L. Caragiale – Premiu A.T.M.; 1997 – Punguţa cu doi bani după Ion Creangă – Premiu la Festivalul internaţional de la Subotica – Iugoslavia. Ref. Contemporanul nr. 11/11 martie 1960. Ref. B. Mitiţă, Povestea porcului – cronica, in Crişana, mai 1961; Teatrul nr. 3/1971; revista Teatrul nr. 4/1980, Tip şi Top, regia Maria Mierlut. Carmen Mihalache-Popa, Reuniunea teatrelor de păpuşi, marionete şi animaţie de la Bacău [editia a IV-a] Motanul încălţat, in Teatrul nr. 11-12/ 1985; Teatrul nr. 8/1988, Teatrul nr. 8/1989 – Punguta cu doi bani [C.
Condoleanțe familiei!