Raiffeisen Bank a pierdut definitiv un proces cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, care a sancționat banca pentru practici comerciale incorecte. Sunt cel puțin 14.000 de clienţi afectaţi şi un prejudiciu creat debitorilor de peste 10 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de Raiffeisen în iulie 2020, anunță Asociația Credere, printr-un comunicat.
Potrivit sursei citate, banca a fost acuzată că, în urma operaţiunilor de restructurare a unor contracte de credit încheiate înainte de 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflaţi în dificultate de plată, a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în rata de dobândă aferentă creditului. ”Pe cale de consecință, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rata a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadenţă”, a explicat Asociația Credere.
Pentru aceste operațiuni, banca a fost sancționată în 2014, de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), pentru practici comerciale incorecte. Raiffeisen Bank a contestat sancțiunea în instanță, dar atât Curtea de Apel București, în 2017, cât și Înalta Curte de Casație și Justiție, în 2020, au constatat caracterul legal al măsurii dispuse de ANPC. Astfel, banca obligaţia de a returna către debitorii afectaţi sumele de bani achitate în plus cu titlu de dobândă, de la momentul operaţiunii de restructurare şi până în prezent.
Asociația Credere a anunțat că, recent, a avut o întrevedere cu conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și a primit asigurări că autoritatea va depune toate diligențele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunțate de către instanța de judecată. ”Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăși semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09.07.2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienți afectați, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv”, a mai precizat Asociația Credere.
Este extraordinar!
Dar va gasi alta cale mai desteapta sa perceapa dobanzi…
Din experienta persoana si din cea firmelor pe care le-am consiliat de-a lungul timpului, Raiffeisen este o banca de evitat.