Angajatorii aflați în faliment vor avea de respectat noi obligații. Deputații au adoptat, miercuri, proiectul de modificare a Codului Muncii prin care administratorii societăților aflate în faliment, insolvență sau lichidare, vor fi obligați sa elibereze salariaților adeverințe privind vechimea în muncă și să înregistreze încetarea contractelor individuale de muncă. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputaților cu 307 voturi.
”În cazul în care angajatorul se află în procedura de insolvenţă, faliment sau lichidare, conform prevederilor legale în vigoare, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar, după caz, este obligat să elibereze salariaţilor un document care să ateste activitatea desfăşurată de aceştia, să înceteze şi să transmită, în registrul general de evidenţă a salariaţilor, încetarea contractelor individuale de muncă”, se arată în lege.
Inițiatorii proiectului, deputații PMP, Petru Movilă și Corneliu Bichineț, au arătat, prin expunerea de morive, că în Codul Muncii este reglementat modul în care angajatorii eliberează adeverinţele de vechime în muncă, stabilind că, la solicitarea unui salariat sau fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea acestuia, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă.
”În forma actuală, legiuitorul nu precizează ce se întâmplă cu angajatorii societăţilor comerciale care se află faliment, în lichidare sau în procedură de radiere. Practica actuală arată că există posibilitatea de a solicita eliberarea adeverinţei constatatoare a raporturilor de muncă de la deţinătorul autorizat al arhivei fostului angajator, însă, de cele mai multe ori, aceştia refuză, iar foştii angajaţi se găsesc în situaţia de a acţiona în judecată pentru a obţine documentele care să le demonstreze vechimea în muncă”, se specifică în expunerea de motive.
DOCUMENT – Lege pentru completarea art.34 din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii: