Banca Transilvania (BT) a anunțat că a contestat în instanța decizia Autorităţii Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDC) prin care banca era amendată cu 100.000 de euro pentru pentru încălcarea unor reguli din Regulamentul General privind Protecția Datelor. Anunțul a fost făcut într-o precizare pentru BihorJust, în urma publicării unui material despre sancțiunea aplicată de ANSPDC.
Banca Transilvania a precizat că a contestat amenda ”având în vedere caracterul izolat al abaterii, dar şi întregul context în care s-au întâmplat lucrurile atunci: un e-mail al unui client către bancă, cu un conţinut defăimător, a ajuns în spaţiul public”.
”Imediat după incident, banca a luat toate măsurile operaţionale posibile în acest context pentru limitarea impactului, iar ulterior a luat măsuri ferme în ceea ce priveşte persoanele implicate”, se arată în poziția oficială a Băncii Transilvania, remisă BihorJust.
BT a precizat că investește semnificativ în traning, proceduri şi sisteme pentru a proteja informaţiile, precum şi pentru a procesa în siguranţă aproximativ 2 milioane de tranzaţii în fiecare zi. ”Aceste investiţii se reflectă în NPS-ul (satisfacţia clienţilor) mult peste media pieţei şi în faptul că banca este recunoscută pentru relaţia cu clienţii şi siguranţa operaţiunilor”, au precizat oficalii băncii.
Reamintim că Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a anunțat, joi, sancționarea Băncii Transilvania în urma unei investigații referitoare la încălcarea confidențialității și securității datelor personale. Autoritatea susținea că în spațiul public a fost dezvăluită o declarație solicitată de operatorul băncii unui client cu privire la modul în care intenționa să utilizeze o sumă de bani pe care acesta dorea să o ridice din contul său.