Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat recent, pe site-ul instituției, ghidul prin care prezintă actele necesare contribuabililor pentru a obține diverse categorii de documente, autorizații și alte înscrisuri eliberate de organul fiscal.
Ghidul cuprinde documentația ce trebuie completată, depusă ori prezentată în vederea soluționării celor mai frecvente solicitări ale persoanelor fizice, PFA-urilor care desfășoară activități economice în mod independent, persoanelor fizice care exercită profesii liberale și ale asocierilor și altor entități fără personalitate juridică.
Sunt oferite și explicații referitoare la formularele ANAF și instrucțiunile de completare, organul fiscal competent ori domiciliul fiscal în cazul creanțelor fiscale administrate de organul fiscal central. Sunt detaliate diverse tipuri de solicitări ale contribuabililor, cum ar fi obținerea dreptului de utilizare a serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV), renunțarea la SPV, obținerea certificatului de atestare fiscală, și pașii care trebuie parcurși pentru soluționarea acestora.
DOCUMENT – Ghid privind actele justificative necesare eliberării diverselor categorii de documente solicitate de contribuabili persoane fizice: