Agenția Națională de Administrare Fiscală(ANAF) urmează să introducă și să modifice mai multe formulare necesare în activitatea de control desfășurată de inspectorii direcției Antifraudă. Potrivit proiectului, modificările vin în sprijinul contribuabililor, ca urmare a modificărilor legislative din ultima vreme.
Conform ordinului, se aprobă modelul şi conţinutul formularelor utilizate în activitatea de control a Direcţiei generale antifraudă fiscală, prevăzute în anexele nr. 1a – 7a, care fac parte integrantă din prezentul ordin, după cum urmează:
- Proces-verbal
- Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri
- Proces-verbal de sigilare/desigilare
- Proces-verbal de prelevare probe
- Invitaţie
- Somaţie
- Notă explicativă
Inspectorii ANAF au luat decizia eliminării, din cuprinsul actelor de control, a anumitor date cu caracter personal, dintre care exemplificăm codul numeric personal (cu excepția procesului-verbal) și adresa de domiciliu a reprezentantului contribuabilului.
Datele cu caracter personal ce fac obiectul prezentului ordin sunt prelucrate în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE şi ale legislaţiei naţionale cu incidenţă în domeniu.
Fiecare formular în parte poate fi consultat în documentul atașat mai jos.
DOCUMENT – Ordin privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de control a Direcţiei generale antifraudă fiscală: