Parteneriatul public-privat, esențial pentru dezvoltarea economică a comunității. Despre acest subiect va vorbi chiar șefa ADLO, Alina Silaghi, Directorul general al ADLOva puncta subiecte precum promovarea, atragerea de investiții, derularea investițiilor, forță de muncă, educație și formare profesională țintită pe nevoi, transport public, parcuri industriale/logistice. Evenimentul are loc în 4 aprilie și e organizat de Revista Tranzit în parteneriat cu ADLO, în calitate de partener strategic, la Centrul de Evenimente Artemis Leto Oradea
Studiu de Caz Oradea: cum trebuie să lucreze autoritățile locale cu comunitatea de business și inter-instituțional pentru ca antreprenorii locali să poată progresa, iar comunitatea să se dezvolte? E una dintre întrebările la care participanții speră să afle un răspuns.
Program:
11:15
FOCUS Piaţa de transport şi logistică: Piaţa de cargo aerian – oportunităţi după resetarea din pandemie:
- Care e piața de cargo aerian din România? De ce niciun aeroport din România nu a devenit până acum hub cargo aerian și se aduc în continuare volume de cargo aerian pe camion din Budapesta, Viena sau chiar mai de departe?
- Licențierea și echiparea cu tahograf inteligent a vanurilor de peste 2,4 t va închide o bună bucată de business de transport express auto. Cum va profita de acest lucru transportul aerian?
- Ce volume de e-commerce din Asia intră în România și ce șanse sunt de a face un hub de marfă e-comm aerian în România? Ce reglementări vamale actuale sau viitoare trebuie avute în Vedere în ceea ce privește livrările de colete cu bunuri din Asia, comandate pe platformele electronice?
- Ce modificări a adus intrarea României în Schengen cu frontierele aeriene?
- Care sunt avantajele transportului aerian de marfă față de rutier sau maritim, dacă ne referim la rutile foarte îndepărtate, și pentru ce tipuri de mărfuri aerianul devine o opțiune?
- Care sunt variantele optime de transport aerian de mărfuri, cele cu aeronave de pasageri sau cele cu aeronave dedicate de marfă?
În panel: Răzvan Horga (director Aeroportul Oradea), Vlad Feneșan (DB Schenker), Andrei Bentea (CTP Romania), Çağkan TORUNLAR (Turkish Cargo), Nicoleta Mosoia (Kales Airlines), reprezentant Autoritatea Națională Vamală/Vama Otopeni – ultimul de confirmat
12:35
Prezentare/Panel – Ro eTransport
- Care sunt “anomaliile” legii privind raportarea bunurilor transportate rutier internațional?
- Mărfurile de curierat sunt sau nu supuse Ro eTransport?
- Cum corelăm Incoterms cu obligațiile de raportare Ro eTransport?
- Cum se conectează sistemele de GPS/tahograf digital
În panel: – Daniel Radu – KLG Europe Logistics/vicepreședinte ARILOG, Andreea Mureşeanu – Selgros/vicepreședinte ARILOG
13:20
Prânz
14:15
Piaţa de transport rutier în faţa celei mai mari crize de transport din ultimii ani. Volumele mici de mărfuri şi preţurile sub costuri obligă la măsuri de criză: preț minim de referință, plata orelor de staționare la încărcare/descărcare, interdicția șoferilor de a face operațiuni de încărcare/descărcare, cu excepția livrărilor pe timp de noapte
DEZBATERE pe oportunitatea, avantajele și dezavantajele pe care le poate aduce un preț sau un cost minim de referință în transportul rutier
- Este posibilă obligarea prin lege a beneficiarilor de transport să plătească într-un termen maxim de 30-60 de zile?
- Poate deveni clauza de combustibil obligatorie în orice comandă de transport?
- Modelele legislative din Franța, Spania și, de curând, Ungaria, care au astfel de obligații legislative: Cum funcționează cu adevărat în piață aceste reglementări?
- Cine le respectă și cine nu?
În panel: reprezentanți ai asociațiilor patronale/transportatori din România și țări unde se aplică deja astfel de măsuri protecționiste/Reprezentant Consiliul Concurenței.
15:15
PANEL: 2024, primul an de raportare CSR pentru companiile medii şi mari din România. Cum se vede această provocare pentru mediul de afaceri românesc?
În panel: Florin Stan – PepsiCo, Nicușor Pisică (Dacia Renault), Rareş Retegan – Routier European Transport, Alexandru Păun – BlueRiver, Ana-Maria Iordache, Partener D&B David si Baias S.C.A/PricewaterhouseCoopers
16:00
PREZENTARE: Certitudinea zilei este reprezentată de „Incertitudine” : cum ne creștem afacerile în această perioadă?
Marius Vădăstreanu, Groupe Renault
16:15
Piaţa de servicii logistice în România: cum ne dezvoltăm pe o piață impredictibilă? Cum și în ce investim când mediul economic este nesigur și viitorul, incert?
- Investiţii sau conservare după un an de scădere?
- Cum creştem eficienţa operaţiunilor? (concentrarea volumelor de la mai mulţi clienţi, mutarea angajaţilor de pe un site pe altul în funcţie de comenzi?
- Angajaţi asiatici sau automatizare?
- Cât de importantă mai este sustenabilitatea?
În panel: Alexandru Catană (Queheneberger Logistics Rou), George Ilie (IB Cargo), Marius Vădăstreanu (Groupe Renault), Mihai Stoica (FAN SLS Cargo)
17:30
Cocktail si Networking pe terasa Artemis Leto
18:30
Festivitate de premiere Gala Tranzit a operatorilor logistici și a expeditorilor
- Premiu de inovaţie în supply-chain
- Replică trofee International Van of the Year, Pick-Up Award şi International Truck of the Year
- Premiu cel mai eficient operator de Contract Logistics, cel mai eficient expeditor rutier, cel mai eficient expeditor air & sea, cel mai eficient curier şi cel mai eficient distribuitor – premiile de eficiență în expediții și Contract Logistics vor fi acordate separat firmelor cu capital românesc și multinaționalelor cu filială în România.<.i>