Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) anunță înființarea unui Comandament pentru Energie, prin care va verifica dacă furnizorii aplică plafonarea și compensarea facturilor. Decizia a fost luată în urma numărului uriaș de reclamații depuse de cetățenii nemulțumiți de facturile la energie și gaze.
Noua structură va reuni comisari de Protecția a Consumatorului din toată ţara şi va include echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamaţii din partea cetăţenilor este mai mare.
Ce trebuie să verifice consumatorii care cred că au primit o factură incorectă
Paşii pe care consumatorii trebuie să îi urmeze atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă sunt:
- să verifice dacă valoarea consumului cuprinsă în factură este în limitele celei prevăzute în contract
- să verifice dacă preţul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maximum 0,525 lei/kWh, la energie electrică şi 0,25 lei/kWh, la gaze naturale, astfel încât, preţul total, cu toate taxele incluse să nu depăşească 1 leu/kWh, la energie electrică şi 0,37 lei/kWh, la gaze naturale
- să existe rubrica de preţ compensat/plafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie, de după 1 noiembrie 2021.
În cazul în care consumatorul constată nereguli la factură, trebuie să se adreseze furnizorului de energie și să ceară clarificări. Dacă acest demers nu se soluţionează, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris către comisariatele judeţene pentru protecţia consumatorilor. Aceasta trebuie să fie însoţită de o copie a facturii şi de o copie a răspunsului furnizorului în urma sesizării.
Totodată, consumatorii nemulțumiți pot apela numărul de telefon 021.307.67.89, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau pot transmite reclamațiile la adresa de e-mail energie@anpc.ro.