Rețeaua Moldovan numără 37 de magazine, 35 de magazine situate în județul Cluj, un magazin în județul Bistrița, la Beclean și un magazin în județul Bihor în incinta Kaufland Iosia deschis în aprilie 2024.
Măcelarii au șansa istorică de a face parte din prima echipă de măcelari români care participă la World Butchers’ Challenge (WBC), cel mai prestigios eveniment mondial dedicat măcelăriei.World Butchers’ Challenge a debutat în 2011, ca o competiție între echipele de măcelari din Noua Zeelandă și Australia.La ediția din 2025, care va avea loc în 30-31 martie la Paris, vor participa 15 echipe din întreaga lume.Bulgaria este singura țară din Europa de Sud-Est care a concurat până în prezent la WBC.. Echipele concurente vor trebui să tranșeze în 3 ½ ore patru tipuri de carne (porc, vită, miel, pui), și să le transforme apoi într-o expoziție tematică de produse cu valoare adăugată.Arbitrii independenți vor puncta fiecare echipă în funcție de tehnică și abilități, manoperă, inovație de produs, finisaj general și prezentare.
Cosmin Moldovan, omul cu ideea de a revitaliza meseria de măcelar, a deprins meșteșugul măcelăriei în familie, și tot acolo a învățat că dedicarea și respectul pentru clienți sunt acele ingrediente care construiesc o afacere durabilă. De altfel, întreaga evoluție a companiei Moldovan Carmangerie, pe care a înființat-o cu 30 de ani în urmă împreună cu tatăl său, Ștefan, este dovada acestui lucru. Cosmin este pasionat de ceea ce face și de aceea se implică activ în tot ce ține de această industrie, inclusiv în revitalizarea școlilor profesionale și de meserii.
Proiectul ambitios lansat de Moldovan Carmangerie si grupul Addor Events (Top Chef Macelar, CARNEXPO, INDUSTRIA CARNII.RO) isi propune sa duca mai departe traditia macelariei romanesti.
Este momentul ca toti actorii din industria carnii sa sustina si sa investeasca in imaginea macelarilor din Romania, transmite Cosmin Moldovan, fondatorul Moldovan Carmangerie si membru al juriului Top Chef Macelar.
10 locuri sunt disponibile în echipa „Măcelari de elită”, care va reprezenta România la cel mai prestigios eveniment mondial dedicat măcelăriei, World Butchers’ Challenge (WBC), programat anul viitor, la Paris. România este singura țară din sud-estul Europei care va concura în această competiție.
Participarea unei echipe românești la WBC este un proiect inițiat de Fundația „Ștefan Moldovan” din Cluj în colaborare cu Top Chef Măcelar, cu scopul de a revitaliza meseria de măcelar. După ce măcelarii din Transilvania au făcut show la Cluj , acum selecția de la Timișoara va avea loc în data de 25 mai, în hipermarketul Auchan Iulius Mall (Piața Consiliul Europei 2). Candidații vor avea la dispoziție câte 45 de minute pentru a tranșa semicarcase de porc sau vită și pentru a transforma carnea rezultată în diferite preparate. Juriul va puncta fiecare candidat în funcție de tehnica de realizare a tranșării, precum și de creativitatea și complexitatea preparatelor finale. Cele patru zile de competiție vor fi adevărate spectacole, la care toți cei prezenți în Auchan vor fi invitați să asiste, iar apoi să deguste preparatele rezultate.
„În urmă cu 30 de ani, când am pus bazele carmangeriei împreună cu tatăl meu, Ștefan, meseria de măcelar era respectată și apreciată. Astăzi este necesară o reevaluare a acestei meserii la nivel național, pentru ca tânăra generație să fie atrasă de acest meșteșug. Participarea la WBC va fi începutul acestui proces. Vrem să producem o schimbare de percepție, fără de care va fi greu să păstrăm dinamismul și dezvoltarea industriei cărnii în România”, a declarat Cosmin Moldovan, președintele Fundației „Ștefan Moldovan” și directorul general al companiei Moldovan Carmangerie.
Producătorul clujean de carne și produse din carne Moldovan Carmangerie a dat în funcțiune, în 10 aprilie, primul său magazin din județul Bihor, în Galeriile Kaufland-Ioșia. Investiția de 100.000 € reprezintă unitatea nr. 37 a rețelei.
„Chiar dacă anul acesta este unul de consolidare a afacerii noastre în vederea relansării expansiunii în 2025, am finalizat investiția de la Oradea pe care am avut-o în plan la sfârșitul anului trecut.04 mp, cu șase angajați și va combina zona de vânzare a produselor și preparatelor din carne cea de bistro. Aici vor fi comercializate produse semipreparate (marinate, burgeri, mici), mezeluri, produse de gastronomie de tip ready to eat (Mintenașuri, Ferme de familie), mâncăruri gătite în bucătăria Moldovan (ciorbe, garnituri, salate).
Sunt comercializate lactate și brânzeturi produse în ferma Moldovan de la Mociu, sub brandul Lăptăria M, produse conexe de brutărie, patiserie și cofetărie ale unor producători locali parteneri ai familiei Moldovan. Moldovan Carmangerie este o afacere de familie înființată în 1994, în Sânnicoară (județul Cluj) de către măcelarii clujeni Ștefan și Cosmin Moldovan, tată și fiu.
În timp, aceasta a ajuns una dintre cele mai importante companii de pe piața cărnii și preparatelor de carne din Cluj. În 2014, a fost prima carmangerie care a adus pe piața locală conceptul de magazin-bistro, gândit astfel încât să ofere posibilitatea clienților nu doar de a ne cumpăra produsele, ci și de a consuma preparate calde pregătite pe loc.Pornind de la o carmangerie improvizată în curtea casei din Sânnicoară, antreprenorul clujean gestionează acum ferme, fabrici, depozite, cooperative, un abator și o rețea de 37 de magazine, cu o cifră anuală de afaceri de 20 de milioane de euro.