Stațiunea Mamaia Nord va fi obiectiv separat de investiții.Ministrul Economiei Ştefan-Radu Oprea a semnat, luni la Năvodari, avizul de înfiinţare a Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) “Staţiunea Mamaia Nord”.
„Îmi doresc să promovăm turismul românesc şi cred că putem reuşi doar printr-o conlucrare bună între instituţiile statului, inclusiv cele de control, şi reprezentanţii mediului de afaceri şi desigur, noi, echipa de la Ministerul Economiei, Antreprenoritaului şi Turismului. Guvernul României şi-a asumat atragerea tuturor fondurilor prin PNRR alocate organizaţiilor de management al destinaţiei. În total, vorbim despre 10 milioane de euro, dintre care 8 milioane de euro pentru dezvoltarea OMD-urilor (pe proiecte de infrastructură menite să sporească accesibilitatea, sustenabilitatea şi dezvoltarea destinaţiilor) şi încă 2 milioane de euro pentru digitalizarea destinaţiilor turistice şi elaborarea strategiilor de dezvoltare şi marketing turistic”, a declarat Ştefan-Radu Oprea, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Economiei.
OMD „Staţiunea Mamaia Nord” este formată din Consiliul Local Năvodari, Organizaţia Patronală Mamaia Nord şi Holiday Beach SRL. Prin HCL nr. 141/24.07.2023 a fost aprobată modificarea Statutului Asociaţiei Organizaţiei de Management al Destinaţiei „Staţiunea Mamaia Nord”, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 626/29.03.2023 pentru modificarea şi completarea Procedurii de avizare a organizaţiilor de management al destinaţiei aprobată prin Ordin nr. 1.293/2022 şi urmare Hotărârii nr. 2/04.07.2023 a Adunării Generale a Asociaţiei OMD „Staţiunea Mamaia Nord”. Documentaţia transmisă către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a fost analizată şi validată de către „Comisia de avizare privind înfiinţarea OMD-urilor în România”, în conformitate cu prevederile procedurii în vigoare.
Prin parteneriatul public-privat, OMD „Staţiunea Mamaia Nord” va elabora şi implementa strategia de dezvoltare şi marketing turistic la nivel local. Printre obiectivele asumate de cei trei membri fondatori se numără creşterea gradului de valorificare a potenţialului turistic din destinaţie, prelungirea duratei sejururilor şi creşterea numărului de vizitatori, identificarea măsurilor pentru a reduce sezonalitatea, sporirea notorietăţii brandului turistic şi promovarea durabilităţii întreprinderilor de profil.
În prezent, România are 15 OMD-uri locale, unul judeţean, precum şi unul regional, mai precizează sursa menţionată.