Au fost 12 oferte pentru drumul dintre Paris si Ic Ponor. Asfamixt și Costa Voc Impex au fost declarate câștigătoare. Valoarea ofertei câștigătoare este de 59.031.802,21 lei fără TVA, iar termenul de execuție, de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. Termenul de depunere a contestațiilor este 20 noiembrie 2024.
„Dacă nu vor fi contestații, la sfârșitul acestei luni se va semna contractul de execuție. În primăvară vom începe efectiv lucrările. Noul drum este finanțat din fonduri europene și din bugetul Consiliului Județean Bihor”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Drumul de 9,75 kilometri din Munții Apuseni va fi asfaltat și va contribui la dezvoltarea și accesibilitatea zonei turistice Padiș. Acesta va facilita legătura între județele Bihor și Cluj, asigurând accesul către mai multe obiective turistice și trasee marcate din zonă, precum. Cheile Galbenei, Poiana Florilor, Valea și Stațiunea Boga, Cheile Someșului Cald, Poiana Vărășoaia, Cetatea Rădesei și multe altele.
Finanțarea proiectului este asigurată din bugetulConsiliului Județean Bihor și din fonduri europene, prin Programul Regional Nord – Vest 2021 – 2027, Prioritatea de investiții 5: O regiune accesibilă, Obiectivul Specific 3.2. Contractul de finanțare a fost semnat în decembrie 2023.
Modernizarea DJ763 Padiș – Ic Ponor face parte din proiectul „Construirea și reabilitare a legăturilor rutiere secundare către rețeaua rutieră și nodurile TEN-T din județul Bihor”.
Acesta presupune construirea a 37,6 kilometri de drumuri noi: (1) Centura Sântandrei – 5 km, (2) Centura Oșorhei – 5,8 km, (3) Centura Nojorid – 8,4 km, (4) Centura Biharia – 8,7 km, (5) Padiș – Ic Ponor – 9,7 km și reabilitarea a 36,1 kilometri de drumuri județene existente: (5) Salonta – Tinca – 23,3 km și (6) Oșorhei – Copăcel – 12,8 km.
Asocierea Asfamixt și OPR Asfalt a fost anunțată în aceasta vara ca va lărgi la patru benzi DN 19 către Biharia, o investiție de 36.634.372 lei.Asocierea condusă de Asfamix a făcut lucrări la Lotul 1 al Inelului Rutier Metropolitan Oradea. În urma cu trei ani, Asfamixt a câştigat licitaţia pentru asfaltarea unor străzi în cartierul Oncea, a introdus conducte si a luat Șantierul în voia sortii. Costa VOC, Asfamixt și Abed Nego au făcut lucrările la Terminalul Intermodal.Costa Vor a făcut și bazinele de înot din Bihor, dar apare și într-un conflict pentru exploatarea unei cariere de lansa Zece Hotare.Tribunalul Cluj a dispus suspendarea autorizației în baza căreia firma Costa Voc Impex exploata cariera, apoi, în aceasta vara, Curtea de Apel Cluj a casat sentința instanței inferioare, astfel că exploatarea funcționează din nou.