Asociațiile europene ale consumatorilor au anunțat joi că au depus o plângere împotriva platformei chineze de comerț online Temu, pe care o acuză că manipulează utilizatorii de internet și încalcă mai multe prevederi ale regulamentului UE privind comerțul online.
Au fost depuse plângeri simultan la Comisia Europeană și la autoritățile naționale competente. Acestea susțin că, pe Temu, consumatorilor li se propun versiuni diferite, mai scumpe, atunci când au dat click pe un anumit produs, și se confruntă cu o cursă cu obstacole atunci când doresc să își închidă contul.
Temu „de multe ori nu reușește să ofere consumatorilor informații esențiale despre vânzătorii de produse și, prin urmare, nu poate indica dacă produsul îndeplinește cerințele UE privind siguranța produselor”, critică BEUC. Platforma chineză, care a înregistrat un progres fulminant în Europa în ultimii doi ani datorită unei strategii de prețuri mici, „nu reușește, de asemenea, să furnizeze suficiente informații despre sistemele sale de recomandare și despre modul în care diferitele criterii pe care le utilizează conduc la propunerea anumitor produse”, declară Organizația Europeană e a Consumatorilor.