Registrul Auto Român (RAR) este cu ochii pe cei care prestează activități de reparații auto, însă o fac în afara legii și în condiții care nu pot garanta siguranța lucrărilor de reparație. Reprezentanții RAR atrag atenția că cei care apelează la astfel de ateliere nu au cum să verifice calitatea reparațiilor făcute, dar și că au șanse minime să rezolve pe cale amiabilă eventualele inconveniente.
În lunile octombrie și noiembrie au avut loc peste 650 de controale la service-urile auto. Au fost dispuse 143 de sanctiuni complementare cu oprirea sau suspendarea activității. În cadrul unor acțiuni complexe, au fost verificate ateliere de reparații din toată țara, ateliere tahografe și limitatoare de viteză, stații ITP dar și persoane neînregistrate fiscal. Sancțiunile au depășit 820 de mii de lei.
10% dintre procesele verbale intocmite au fost la persoane neînregistrate fiscal care desfășurau activități de reparații auto.
Reparațiile efectuate în ateliere care nu respectă legea sunt calea cea mai sigură spre riscul de a primi servicii de o calitate îndoielnică.
Dacă alegeți să vă reparați mașina pe principiul “ieftin și rapid”, într-o unitate improvizată, rețineti că nu aveți cum să verificați calitatea reparațiilor făcute, dar vă scad și șansele de a putea rezolva pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor, transmite RAR.
”Evitați să mergeți pe recomandarea unui prieten când vreți să vă reparați mașina. Verificați cu prioritate ca service-ul să fie autorizat. În caz contrar riscați să primiți o pseudoreparație care poate fi un real pericol pentru securitatea voastră în trafic. Intervențiile în sisteme de siguranță ale autovehiculului sunt complexe și necesită obligatoriu piese și componente omologate”, spune Mihai Dogărescu, șeful Departamentului de Supraveghere Piață – RAR.
Lista service-urilor autorizate și categoria de lucrări pentru care este autorizat atelierul respectiv se găsesc pe site-ul registrului, rarom.ro.