„21 de rubini”, filmul care începând de azi se toarnă la Oradea, făcea referire la un episcop corupt, ce vindea parohiile pe bani. Asociatul preotului-regizor Ciprian Mega i-a cerut să scoată unele referiri la ierahii bisericii din film,iar acolo filmul s-a blocat, Ciprian Mega considerând, așa cum a declarat la TVR, că filmul e ratat. A cumpărat apoi drepturile de autor și a refreșuit proiectul. L-a adus în zilele noastre, fapt pentru care povestea seminaristului, care era firul epic al șcenelor filmate în Dobrogea în 2017, se comută pe procuroarea Nina și pe dezvoltarea unei povești despre numirile din statul român, Ninei ivindu-i-se oportunitatea de a deveni procuror general.
„21 de rubini” e parte a unei trilogie cu același nume din care fac parte „Dimineața care nu se va sfârși”și „Glasul care strigă în pustie”, fiind în sine un tablou al societății românești post-decembriste. Așa cum explica Ciprian Mega la Dosar România de pe TVR, cele 21 de rubine sunt un fel de moștenire, sunt pietrele dintr-un ceas de mână dăruit de tată fiului său . Iar această moștenire e mai mult sau mai puțin valoroasă, depinde cum te raportezi la ea. „21 de rubini” sunt două filme în unul singur, un film care prezintă modul în care s-a transformat societatea după Covid și războiul din Ucraina. Ciprian Mega spune că nu a apelat niciodată la CNC pentru finanțare din două motive. Primul fiindcă scrie foarte repede și vrea să și filmeze repede și apoi fiindcă nu a considerat niciodată că operele lui trebuie finanțate din bani publici.