Noile norme ale Uniunii Europene privind conţinutul digital şi vânzarea de „bunuri inteligente”, care vor proteja consumatorii şi agenţii economici ce vând şi cumpără astfel de servicii, au intrat în vigoare din prima zi a lui 2022, a anunțat Comisia Europeană.
Potrivit acestor reguli, consumatorii vor fi protejați atunci când conținutul digital (de exemplu, muzică sau software descărcate) ori serviciile digitale sunt defectuoase. Ei vor avea dreptul legal la o reducere de preț sau rezilierea contractului și rambursarea sumei plătite.
Directiva privind vânzarea de bunuri le va asigura consumatorilor același nivel de protecție în întreaga Uniune Europeană și atunci când își fac cumpărăturile online și atunci când cumpără dintr-un magazin. În plus, se referă la toate bunurile, inclusiv cele care au componente digitale (de exemplu, un frigider inteligent).
Noile norme mențin perioada minimă de garanție de doi ani de la data la care consumatorul primește bunul și prevăd o perioadă de un an pentru inversarea sarcinii probei în favoarea consumatorului. În practică, aceasta înseamnă că, în primul an, va fi datoria vânzătorului să dovedească faptul că bunul nu a fost defect încă de la început.