Bihorenii au redus ieșirile la restaurant sau la cinema în timpul pandemiei COVID-19, dar au mers de mai multe ori în magazinele alimentare și la farmacii. Sunt concluziile unui raport realizat de Google privind mobilitatea comunității legat de pandemia de coronavirus.
Gigantul online a folosit pentru raport date anonimizate de la utilizatorii care au activat istoricul locațiilor pe telefoanele mobile. Astfel, Google a aflat unde a mers, de câte ori și cât timp a petrecut o persoană într-un loc: la magazin, în farmacie, la locul de muncă sau într-un restaurant.
Raportul compară numărul de deplasări pe care l-au făcut românii din 17 noiembrie până la finalul lunii decembrie a anului trecut cu cele realizate în perioada 3 ianuarie – 6 februarie 2020, înaintea izbucnirii în țară a epidemiei de COVID-19.
La nivelul Bihorului, se constată în ultima parte a anului o scădere medie cu 17% a ieșirilor la restaurante, cafenele, centre comerciale, muzee ori cinematografe față de începutul lui 2020. Aceeași tendință au avut-o ieșirile în parcuri (-11%) și folosirea mijloacelor de transport în comun (-23%). În schimb, a crescut cu 16% trecerile prin magazine alimentare și farmacii.
Pandemia și-a pus amprenta și asupra activității de la locul de muncă. Multe persoane au muncit de acasă ori după un program redus sau în ture.
Raportul Google pentru județul Bihor conține date și pentru Oradea, Beiuș, Marghita, Salonta, Valea lui Mihai și comunele Sântandrei, Sânmartin, Holod și Hidișelu de Sus.
DOCUMENT – Raport privind mobilitatea comunității legat de COVID-19 – județul Bihor: