Cadourile vor fi cumpărate tot din magazine și în acest an. Doar o treime dintre români vor cumpăra cadouri online, arată studiul realizat de Reveal Marketing Research.
Așadar, potrivit studiului, bugetul unei familii pentru sărbătorile de Crăciun va fi de 1.059 de lei în acest an, din care 39 lei se vor duce pe mâncare, 395 de lei pentru cadouri și 125 de lei pentru decorațiuni.
Totodată, segmentele cele mai cheltuitoare sunt: familiile moderne, care alocă un buget de 1.284 de lei și tinerii profesioniști care în acest an sunt dispuși să cheltuie 1.116 lei. La polul opus sunt pensionarii care vor cheltui 765 de lei și milenialii fără partener care vor aloca un maxim de 987 de lei.
Cumpărăturile: direct din magazin sau prin comandă online?
69% din totalul respondenților continuă chiar și în prezent să cumpere cadouri de Crăciun din magazinele fizice (mall, supermarket, hipermarket, piață), potrivit Reveal Marketing Research. Cu toate acestea, se observă o scădere a numărului românilor care fac cumpărături din magazine fizice, comparativ cu 2016 când preferau această metodă în proporție de 88%. În 2020, dintre cei care preferă mersul la magazine, tinerii profesioniști sunt cei care au optat în cea mai mare măsură pentru această variantă – 81%.
Bugetul alocat pentru cadouri
Din totalul mediu de 1059 lei pe care românii declară că îl alocă pentru cumpărăturile de sărbători, 395 lei sunt destinați cadourilor, potrivit răspunsurilor acestora.
Cele mai cheltuitoare la acest capitol sunt familiile moderne cu 562 lei alocați, având un procent de 44%, urmate de tinerii profesioniști care consumă 423 de lei în medie pentru cadouri de Crăciun.
Observăm că cei cu venituri medii și superioare au tendința de a aloca un buget mai mare pentru a-i face fericiți pe cei dragi.
Seniorii pensionari și milenialii fară partener sunt segmentele care declară că alocă doar 282 lei, respectiv 272 lei pentru cadouri, fapt determinat și de veniturile mai reduse.
Studiul mai arată că bărbații alocă mai mult pe cadouri decât femeile. În cazul bărbaților cheltuielile pentru cadouri ocupă un buget de 433 lei, comparativ cu femeile ce alocă 364 lei.
Decorațiunile, la coada priorităților în bugetul de Crăciun
Doar 12% din bugetul de sărbători este destinat decorațiunilor, așa cum afirmă respondenții. În 2019, această categorie ocupă 137 lei din bugetul românilor, iar în prezent, respondenții sunt dispuși să aloce mai puțin: 125 lei.
Mâncarea, categoria cea mai costitoare
51% din bugetul de sărbători este ocupat de cheltuielile pe mâncare. În acest an, respodenții spun că vor aloca 539 lei pe mâncare.
Dintre aceștia, familiile tradiționale urmate de maturii fără partener cheltuie cel mai mult aici, alocând 588 lei, respectiv 586 lei. Familiile tradiționale alocă, așadar, semnificativ mai mult decât restul eșantionului pentru cumpărarea de alimente – 56%.