Firma care a realizat platforma digitală Creatopy s-a născut la Săldăbagiu de Munte în cea mai mare clădire de birouri construită din lemn la est de Viena. <Viziunea noastră e să devenim lideri globali în automatizarea producției de reclame și conținut vizual, oferind soluții la intersecția dintre Design, Marketing și AI>, spune noul CEO Creatopy Dani Oros, bihoreanul originar din Marghita care a 6 ani a condus activitatile de marketing pentru Google & YouTube în România și cateva inițiative în CEE, cel mai recent rol regional fiind de Strategy & Ops. <Am avut oportunitatea să coordonez super inițiative: de la a crește business-ul local împreună cu cei de la Sales, până la proiecte educaționale pentru 500k+ de români, lansări de produse (e.g. YouTube Music/ Premium, GPay, etc.), susținere pentru ecosistemul de startup-uri, suport în dezvoltarea YouTube si multe altele>, spunea Dani Oros atunci când își anunța plecarea de la Google și opțiunea pentru Creatopy, în urmă cu trei luni. Acum anunță cea mai mare investitie ca prima runda pentru un start-up pornit din România-10 milioane de dolari pentru Creatopy, iar investitorii 3VC și Point Nine sunt printre cei mai buni din Europa>.
Printr-un comunicat de presă trimis joi, Creatopy „anunță o rundă de investiție de $10 milioane condusă de 3VC și Point Nine. Compania a fost bootstrapped până acum, prin urmare e cea mai mare investiție ca primă rundă pentru un start-up pornit din România”. Cu alte cuvinte, până în prezent, start-up-ul s-a autofinanțat, iar acum are investitori care asigură această finanțare pentru dezvoltarea afacerii, obținând în schimb un procent din aceasta.
Reprezentanții companiilor „venture capital” (cu capital de risc) 3VC, cu sediu în Viena, și Point Nine, cu sediu în Berlin, transmit că au fost convinși de pasiunea și abilitățile echipei Creatopy, care lucrează la produsul său într-un sediu construit în Săldăbagiu de Munte. Compania este localizată în Statele Unite ale Americii, dar componenta de „research & development” se efectuează în România.
<Creatopy ajută deja peste 5.000 de branduri și agenții să creeze, să personalizeze și să promoveze eficient reclame și continut vizual în online. Vom folosi investiția pentru a ajunge la și mai multi clienți din toate lumea, dar și pentru a dezvolta noi capabilități AI în produs:, a spus Dani Oros. CEO Creatopy, Dani Oros va sustine la nivel strategic Flipsnack,<cu ideile lui geniale>, așa cum a anunțat compania, în calitate de Chairman of the Board. Flipsnack ajuta la crearea de cataloage, brosuri si reviste digitale, etc. extrem de interactive si cu super impact vizual.
<Ambele companii sunt folosite de zeci de mii de clienti globali, au tehnologie si produse de top, genereaza milioane de dolari îin ARR si cred cu tarie ca vor deveni unicorns in urmatorii 3-5 ani>, spune Dani Oros.
Recent, Dani Oros a vorbit despre AI si Advertising la cea mai importanta conferinta pe inovatie din Europa.
<Brandurile si agentiile au din ce in ce mai mare nevoie de tehnologie pentru a automatiza productia si scalarea de reclame si continut vizual.
Creatopy rezolva aceasta problema pentru mii de companii in intreaga lume>, spune CEO Creatopy.
Cu peste 6 milioane de utilizatori la nivel mondial, în 2021, Flipsnack este un brand deținut de către Gabriel Ciordaș, CEO Smartware. Aplicația este un proiect IT realizat în întregime în cadrul companiei românești Smartware, care are operațiuni în Săldăbagiu de Munte, Bihor.
Lansarea pe piață a aplicației web Flipsnack a avut loc în anul 2011. La 20 de ani de la lansare, firma lui Gabriel Ciordaș făcea senzație mutânu-se în cea ce reprezenta cea mai mare clădire de CLT -cross laminated timber- din sud-estul Europei. Structura din CLT este realizată precum un puzzle uriaș. Fiecare piesă din care e formată clădirea, a fost proiectată individual, ținându-se cont de toate caracteristicile ei: grosime, calitate față și finisaj, mod de fixare, ordine montaj, găuri pentru instalații, până la cel mai mic detaliu, astfel încât execuția să se poată realiza într-un timp record. Construcția e formată din 819 panouri cu o suprafață totală de CLT aparent de peste 7.200 mp. Ca timp de realizare a panourilor, acestea au necesitat patru zile de producție în fabrică și 44 zile de montaj a structurii, cu peste 60.000 de șuruburi.
Are aproape 2.400 de metri pătrați utili, fundațiile conțin peste 2.000 de metri cubi de pietriș din spumă de sticlă reciclată, structura din CLT e făcută din 819 panouri prefabricate realizate în Austria, cu grosimi de la 120 mm la 280 de mm, realizate integral prefabricat în cel mai mic detaliu, durata totală de producție în fabrică a fost de patru zile, patru ore durata de producție pentru un TIR, au fost aduse 25 de tiruri cu piesele aferente, sunt în total 890 de metri cubi de lemn care înseamnă 490 de copaci maturi, brad și molid, adică 1.96 copaci per utilizator considerând 250 de utilizatori finali, au fost economisite 1.600 kg C02/metru cub de material dacă ar fi fost făcută suprastructura din beton și zidărie, adică 1.424 de tone de C02 din procesul de construire. Sediul companiei româneşti Creatopy este singura clădire de birouri din România şi din Europa de Est care îndeplineşte standardele de casă pasivă, adică consumă de şapte ori mai puţină energie decât o construcţie clasică din cărămidă şi beton. Imobilul a costat patru milioane de euro şi a fost ridicat în timp record: 44 de zile.