Abonații la servicii de telefonie, internet sau televiziune pot renunța la contract fără a plăti despăgubiri dacă operatorul modifică unilateral clauze din contract. Este precizarea făcută, marți, de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Instituția arată că operatorul are obligația să-și anunțe clienții despre modificări cu cel puțin 30 de zile înainte de producerea acestora.
ANCOM arată că modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului. Utilizatorul poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze, conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul.
”Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligaţia să își informeze abonații despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri”, a transmis ANCOM.
Notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator prin e-mail, SMS, fax, scrisoare ori prin contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz în care va fi însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării. ”Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare”, arată ANCOM.
Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri în urma unor sesizări care pot fi trimise prin mijloacele menționate în secţiunea Sesizează ANCOM.