Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Biharia – Chiribiș din Autostrada Transilvania va fi desfăcut pe cale amiabilă, anunță economica.net, care îl citează pe Beneamin Rus, proprietarul grupului de firme Selina. Deocamdată, informația nu a fost confirmată oficial de către reprezentanţii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Este pentru a treia oară când înțelegerea dintre statul român și un constructor care s-a angajat să realizeze acest tronson este desfăcută.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Chiribiș – Biharia din Autostrada A3 Transilvania a fost semnat în iunie 2020 cu asocierea Trameco (parte a grupului Selina) – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings, iar valoarea contractului este de 326,51 de milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 de milioane de euro). Potrivit înțelegerii, urma ca lucrările de proiectare pentru cei 28,55 kilometri ai tronsonului să fie realizate în 6 luni (până în decembrie 2020), în timp ce construcția efectivă să se întindă de-a lungul unui an și jumătate.
”Dar drama halucinantă a acestui tronson blestemat se complică și mai tare! În esență, constructorul a subevaluat grosolan lucrările necesare și a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR. Apoi cere 130 de milioane lei în plus, invocând probleme majore în teren și diferențe față de expertiza CNAIR”, a explicat Asociaţia Pro Infrastructura într-o postare în care a cerut companiei naționale de drumuri să rezilieze contractul pentru lotul Biharia – Chiribiș.
Potrivit economica.net, dacă înțelegerea este desfăcută pe cale amiabilă, constructorul nu este sancționat cu certificat negativ, astfel că poate participa mai departe la licitații.
Este pentru a treia oară când lucrările pe lotul Chiribiș-Biharia sunt oprite. Primii constructori au fost americanii de la Bechtel, care au demarat lucrările în 2004, dar contractul a fost reziliat 9 ani mai târziu. O nouă înțelegere a fost semnată, în 2015, cu spaniolii de la Corsan, pentru ca în 2016 contractul să fie din nou rupt.