Ionuț provine dintr-o familie cu 9 copii, unde dificultățile economice și sociale au avut un impact major asupra educației. Cu ambii părinți neșcolarizați, fără locuri de muncă, un frate cu o boală gravă și în condițiile unei violențe domestice constante, Ionuț nu a mai mers la școală după clasa a IV-a. După doi ani de abandon școlar, familia lui Ionuț a intrat în programul pentru prevenirea separării copiilor de familie din cadrul asociației SOS Satele Copiilor și a primit sprijin educațional, material și emoțional, așa cum peste 150 de copii și tineri sunt susținuți prin programul Meniul Zilei de Mâine în județele Teleorman și Brașov, scrie edupedu.ro.
Adina Burlacu, Coordonator SOS Serviciul de Asistență Comunitară București, Eliza Moraru și Ștefania Verzea, asistenți sociali SOS Serviciul de Asistență Comunitară București, din cadrul Asociației SOS Satele Copiilor și sociologul Claudia Petrescu vorbesc într-un interviu pentru Edupedu.ro despre provocările copiilor care revin la școală după o perioadă de abandon, factorii de risc pentru abandonul școlar, cazul lui Ionuț, care s-a reîntors la școală după doi ani și cum poate fi replicat modelul în alte comunități vulnerabile, plus ce măsuri ar putea lua Ministerul Educației și Cercetării în asemenea situații.Integral aici:
https://www.edupedu.ro/de-la-abandon-scolar-la-media-8-studiul-de-caz-al-lui-ionut-un-adolescent-dintr-o-familie-cu-9-copii-posibile-solutii-practice-pentru-autoritati/