O nouă ediție a festivalului-concurs ”D’ale porcului” va avea loc în această sâmbătă, în parcarea ERA Shopping Park Oradea din Calea Aradului. Totodată, până duminică, va avea loc și târgul de produse locale, alimentare şi non-alimentare, ”Fain din Bihor”.
În cadrul festivalului, va exista o zonă specială unde toți cei prezenți vor putea contribui – alături de organizatori, Crucea Roşie Bihor şi Centrul de transfuzie sanguină Oradea – la sprijinirea victimelor războiului din Ucraina!
”D’ALE PORCULUI” este un festival-concurs de preparare tradiţională a porcului, între comunele din Bihor şi invitatele acestora din ţară şi din străinătate, şi are ca obiectiv principal promovarea tradiţiilor populare.
Regulamentul concursului
Pentru fiecare echipă înscrisă în concurs, organizatorii asigură: zonă de concurs (6X5 m); umbrele-pavilion (6X3 m); 1 masă, 2 laviţe, 2 paleţi; un porc de 100-110 kilograme; pâine (aprox. 15 kg.); acces la apă potabilă şi curent electric; butelii de aragaz (3-4); pubele, saci de gunoi; pahare, farfurii şi tacâmuri de unică folosinţă (aprox. 150); şerveţele.
Fiecare echipă participantă trebuie să îşi asigure: echipament adecvat de lucru: salopete, şorţuri, căşti de păr, mănuşi de unică folosinţă, măşti; ceaune şi suporturi pentru ceaune; instalaţii de gătit (aragaz, reşou, grătar, cuptor) pe gaz, curent sau lemne (fiert/ prăjit); prelungitoare; lemne; oale, cratiţe, ligheane, găleţi (fierbere organe, prăjire jumări, pregătire caltaboşi/ cârnaţi etc.); butuc pentru tăiat, cuţite, bardă, topor, fierăstrău; măcinător de carne, cârnăţar; orez, varză acră, legume (ceapă, usturoi etc) şi condimente; maţe; orice alt instrument sau material necesar.
Echipele pot fi formate din cel mult 6 (şase) persoane, căpitanul de echipă fiind numit dintre acestea!!!
Pentru concursul pălincilor, fiecare echipă trebuie să aibă asupra sa propriul produs (minimum 2X1 litru), neîndeplinirea acestei condiţii presupunând eliminarea imediată din competiţie!
Vizitatorii vor putea degusta produsele din concurs, pe baza unor tichete puse în vânzare de organizatori! O parte din suma încasată va fi utilizată pentru sprijinirea victimelor războiului din Ucraina!
Vor fi acordate cel puţin 10 premii, după cum urmează:
- Cea mai bună pălincă
- Cei mai buni cârnaţi
- Cei mai buni caltaboşi
- Cel mai bun toroş
- Cel mai bun produs special
- Premiul de popularitate – cele mai multe tichete
- Premii speciale
- Marele premiu (I, II, III)
Program
SÂMBĂTĂ – 12 martie
- 08.00-08.30 Degustare pălincă – CONCURS
- 10.00-18.00 TÂRG DE PRODUSE LOCALE
- 10.00-10.30 Deschidere festivă
- 11.30-12.30 Degustare toroş – CONCURS
- 12.30-13.30 Degustare cârnaţi şi caltaboşi – CONCURS
- 13.30-14.30 Degustare preparate locale speciale – CONCURS
- 14.30-16.00 Demonstraţii de artă culinară – PREZENTARE
- 18.00-18.30 Festivitate de premiere
DUMINICĂ – 13 martie
09.00-18.00 TÂRG DE PRODUSE LOCALE
Festivalul-concurs „D’ALE PORCULUI” este organizat de Asociaţia Culturală D’ART Oradea (deţinătoarea mărcii înregistrate), cu spijinul Asociaţiei Comunelor din România (ACoR) – Filiala Judeţeană Bihor, sub patronajul Asociaţiei Naţionale a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism (ANBCT) România.
Organizatorii le mulțumesc susţinătorilor tradiţiilor bihorene:
- Instituţia Prefectului – Judeţul Bihor; Consiliul Judeţean Bihor; Primăria Municipiului Oradea; DSP Bihor; DSVSA Bihor; ISU, IJJ şi IPJ Bihor
- ERA Shopping Park Oradea, ManagEvent, Asociaţia Firmelor Bihorene, A.R.D.T. Oradea
- Nutrientul/ Nutripork, Star Stone, Panebo Gaz, TEC (Tableware Excellence Centre), Vital Produs (Pită Lugaş), EuroPlast, Abatorul Tavi Bogdan
- Komfort Wood, Zetea de Transilvania, Phenalex, Complex President Băile Felix, Hotel Continental Forum Oradea, Familia Darabont, Inox Line Distribution, Recmotor, Radu’s Pub&Grill, Virtual Craft, OK Clean, Kogayon Studio, DOL Guard, Whiz Caffee