În ședința din data de 14 februarie 2024, Curtea Constituțională, în cadrul controlului de constituționalitate a priori, a respins cu unanimitate de voturi, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile articolului unic pct.1-4 din Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ sunt constituționale în raport cu criticile formulate.
În esență, Curtea a reținut că, din analiza condițiilor impuse prin art.315 ind.1, ce urmează să fie introdus prin legea criticată în cuprinsul Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019, rezultă că nu se realizează un transfer al deciziei cu privire la subconcesionare de la o autoritate publică spre o entitate privată și, totodată, se instituie o serie de exigențe procedurale menite să creeze garanții suficient de puternice cu privire la bunurile aflate în proprietatea publică a statului sau unităților administrativ-teritoriale, în concordanță cu art.136 alin.(2) și (4) din Constituție.
Astfel, aprobarea subconcesionării se face de către Guvern, consiliile locale, județene sau Consiliul General al Municipiului București, prin hotărâre, pe baza unui studiu de oportunitate, aprobat, la rândul său, tot prin hotărâre a autorităților publice care au calitatea de concendent în contractul de concesiune. Totodată, Curtea a observat că noua reglementare translatează, în mod corespunzător pentru subconcesionare, toate regulile instituite pentru concesionare de Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ.