Documentele transmise de către contribuabili prin SPV sunt valabile fără semnătură și ștampilă. Potrivit ANAF, documentele depuse prin spațiul virtual au deja o semnătură electronică extinsa in sensul legii 455/2001, republicata si al Regulamentului (UE) nr. 910/2014 nefiind necesara prezentarea la organul fiscal pentru semnatura sau stampila.
Este important de menționat că, la prezentarea de adeverințe de venit, certificate de atestare fiscala si certificate de cazier fiscal comunicate prin SPV poate verifica autenticitatea si integritatea lor pe site-ul ANAF categoria Servicii Online- Verificare documente eliberate in Spatiul Privat Virtual – https://www.anaf.ro/VerifAdev/ .
Înscrisul în formă electronică căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă , bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat este asimilat, în ceea ce priveşte condiţiile şi efectele sale cu înscrisul sub semnătură privată având acelaşi efect ca actul autentic între cei care l-au înscris şi între cei care le reprezintă drepturile.
De la 1 martie, transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale de către contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent se va face exclusiv prin intermediul Spaţiului Privat Virtual.
CITȚI și ANAF: De la 1 martie, contribuabilii autorizaţi pot transmite documente doar prin SPV