Rețeaua „Școala din viitor” a făcut public lista unități școlare publice selectate pentru organizarea ca centre pentru dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani și dotarea cu kituri tehnologice necesare parcurgerii conținuturilor educaționale exclusive din cadrul platformei www.scoaladinviitor.ro. Școala Gimnazială nr 1 Sârbi și Scoala Gimnazială nr 16. Oradea
În procesul de selecție au fost luate în considerare criterii legate de experiența în alte proiecte care vizează dezvoltarea competențelor digitale, infrastructura și angajamentul în privința claselor participante la activități. Programul se adresează elevilor cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani.„Ne dorim să contribuim la formarea viitoarelor generații. De aceea, prin parteneriatul cu Junior Achievement România, continuăm intervențiile în educație, cu accent pe încurajarea dezvoltării competențelor digitale atât de necesare meseriilor viitorului. Rețeaua Școala din viitor se adresează atât cadrelor didactice cât și elevilor și le dă acestora din urma o experiență diferită de învățare, prin joc.”, a declarat Angela Galeța, directorul Fundației Vodafone România.
„Trăim într-o lume a tehnologiei și a informației în care dorim să învățăm mai multe despre utilizarea mijloacelor IT în activitatea de predare astfel încât să oferim elevilor noștri o șansă reală, un start de pe o poziție cât mai bună. Realitatea augmentată și jocurile fac deja parte integrantă din viața noastră cotidiană, iar proiectul Rețeaua Școala din viitor reprezintă o oportunitate de a scoate actul de predare din rutină și de a face lecțiile mai atractive. Considerăm că participarea școlii noastre la acest program va fi un succes. Dorim și putem crea o „Școală din viitor”, a declarat directorul Școlii Gimnaziale Satulung din județul Maramureș.
În 2023-2024, peste 10.000 de elevi din școlile din Rețeaua Școala din viitor vor avea acces gratuit la conținuturi educaționale disponibile exclusiv pe platforma www.scoaladinviitor.ro, la dotări cu kit-uri tehnologice care permit derularea la clasă a unor activități bazate pe realitatea augmentată și jocuri video, precum și la sesiuni de formare pentru profesori.Activitățile educaționale disponibile pe platformă sunt structurate în seturi de câte 14, pe grupe de vârstă (6-8 ani, respectiv 9-12 ani), și facilitează dezvoltarea de competențe digitale, alfabetizarea informațională, rezolvarea problemelor, crearea de conținut digital, comunicarea, colaborarea și securitatea cibernetică.Acestea sunt structurate sub formă de experiment sau ca mici secvențe de codare și pot fi realizate prin intermediul kit-ului tehnologic ce conține cuburi MergeCube pentru vizualizarea în realitate augmentată, plăci de control, piramide holografice și alte accesorii.