Firmele care au obligații fiscale neachitate ulterior declarării stării de urgență din cauza pandemiei de COVID-19 vor putea cere eșalonări ale plății taxelor pe o perioadă de până 12 luni, fără garanții și cu un calendar de rambursare propriu, anunță Ministerul Finantelor Publice. Acesta a elaborat un proiect de ordonanță de urgență prin care se reglementează eșalonarea la plată, în forma simplificată, a obligațiilor bugetare neachitate în urma crizei coronavirusului.
Facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, pentru obligațiile bugetare acumulate de la data intrării în starea de urgență (16 martie 2020), cu condiția ca debitorii să nu fi înregistrat obligații fiscale restante dinainte de starea de urgență.
Procedura simplificată va presupune depunerea unei cereri, cu un grafic de eșalonare anexat, cu rate egale sau inegale, în funcție de cum apreciază fiecare contribuabil în parte. Cererile de eșalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv, pentru toate obligațiile bugetare acumulate începând cu 16 martie până la data depunerii cererii.
Eșalonarea se va acorda în termen de cel mult 5 zile, fără a fi necesară constituirea de garanții.
”În cazul companiilor care fac sau vor face obiectul unui control fiscal, eventuale sume suplimentare de plată vor intra, de asemenea, în calendarul de eșalonare. Firmele care beneficiază de eșalonarea la plată a debitelor bugetare restante vor avea obligația să achite la zi toate taxele și impozitele care se vor naște și datora după primirea eșalonării”, a anunțat Ministerul Finanțelor, într-un comunicat.
O cerință pentru firmele care vor primi eșalonarea pentru 12 luni este să nu se regăsească în vreuna dintre procedurile de insolvență.