Mobilitatea de grup din cadrul proiectului de acreditare Erasmus+, KA120-SCH-DA3960B2, 2023 – 2027, desfășurată între 29 aprilie și 8 mai, mi-a oferit una dintre cele mai remarcabile experiențe din viața mea. Împreună cu 13 colegi și 2 cadre didactice de la Colegiul Național “Octavian Goga” Marghita, am avut oportunitatea să explorez un nou mediu cultural și educațional la prestigioasa instituție “Yükselen Koleji” din Ankara.
Încă din prima zi, am fost primiți cu multă căldură de către gazdele noastre, iar prezentarea școlii și întâlnirea cu personalul didactic ne-au oferit o imagine clară asupra angajamentului instituției față de incluziune și diversitate, facilitând integrarea noastră. Vizitele la campusurile școlii au subliniat organizarea riguroasă și ospitalitatea caracteristică, impresionându-ne prin relațiile strânse dintre elevi și profesori și atmosfera primitoare.
Pe parcursul mobilității, am participat la diverse cursuri, cum ar fi fizica și biologia, care au fost nu doar educative, ci și interactive. În ora de fizică, am învățat despre teoria formării culorilor prin refracția luminii în cadrul unui experiment spectaculos, iar în laboratorul de biologie, am folosit microscoapele pentru a observa insecte și alte organisme. Aceste cursuri ne-au oferit ocazia de a experimenta direct procesele de învățare și de interacționare cu elevii locali, consolidând cunoștințele și dezvoltând abilități practice.
Un moment deosebit a fost cel petrecut în laboratorul de muzică al școlii, unde am împărtășit și descoperit diferite stiluri muzicale.Planificarea și organizarea acestor mici momente artistice ne-au ajutat să colaborăm eficient și să învățăm unii de la alții într-o atmosferă plăcută și relaxantă. Discuțiile despre diferențele și asemănările dintre sistemele educaționale românesc și turcesc au fost deosebit de interesante, oferindu-ne o perspectivă valoroasă asupra diversității culturale.
Competițiile sportive și activitățile artistice au fost componente esențiale ale experienței noastre. Astfel, jocurile sportive ne-au ajutat să dezvoltăm abilități de gestionare a conflictelor. Momentele artistice, cum ar fi concertele pregătite de elevii locali, ne-au impresionat prin talentul demonstrat și ne-au ajutat să apreciem diferențele culturale.
Prezentarea culturii românești, prin spectacole de dans și momente muzicale, a fost un alt punct culminant al mobilității. Am impresionat publicul cu talentele dovedite, reușind să evidențiem frumusețea culturii noastre.
Vizitele educative, cum ar fi cea la acvariul impresionant din Ankara, au fost experiențe de neuitat. Aici, am explorat diferitele habitate acvatice și am învățat despre diverse specii de pești, colaborând într-un mod ludic și creând amintiri de neuitat. Vizita la o moschee din apropierea campusului ne-a oferit o viziune valoroasă asupra tradițiilor religioase musulmane și a subliniat importanța respectului și înțelegerii reciproce.
Relația strânsă dintre profesori și elevi a fost un aspect remarcabil al sistemului educațional turcesc. Am observat cum această conexiune contribuie la crearea unei atmosfere deschise și prietenoase. Interacțiunile zilnice cu elevii și profesorii turci au fost pline de respect și amabilitate, iar prieteniile formate continuă să se dezvolte și în mediul online.
Luând în considerare aspectele de mai sus, mobilitatea Erasmus+ din Ankara a fost o experiență de neuitat, caracterizată de ospitalitate și educație interculturală . Am avut ocazia să explorăm o nouă cultură, să participăm la activități educative diverse și să ne dezvoltăm abilități interpersonale și academice. Această experiență ne-a îmbogățit nu doar educațional, ci și cultural, lăsându-ne amintiri și prietenii care vor dăinui în timp.
Lazăr Cristina, XI-C
Colegiul Național „Octavian Goga”, Marghita