Daniel Galea și soția sa sunt implicați sută la sută în business, dar alături de ei l-au atras și pe fratele său, care opera în banking, într-un domeniu avansat, în corporate, unde era extrem de respectat și apreciat.
După 10 ani în Irlanda de Nord, Daniel și Anca Galea au decis să revină în România, la Oradea. „Am decis să revenim să ne construim visul, să pariem pe România. Am decis să construim reinterpretarea unei vechi idei de food hall, să o adaptăm peisajului nostru urban, un concept bazat foarte mult pe experiența noastră de 10 ani din Irlanda și pe călătoriile noastre din acești ani, dar și pe faptul că eu și soția mea Anca suntem mari gurmanzi”, povestea t Daniel Galea în fața studenților orădeni, invitat în cadrul celui de-al șaptelea episod al emisiunii AntreV – Antreprenor pentru Viitor, moderată de Alexandra Hanza.Antreprenorul orădean din spatele brandului Piața 9 dorea să transmită tinerilor că poți face lucruri frumoase în România, dar e nevoie de răbdare. A demonstrat-o la Oradea, iar acum vrea sa o facă și în București. „Brandul românesc Piaţa9 din Oradea, care are una dintre cele mai bune patiserii din ţară, se aşază în inima Bucureştiului, pe Calea Victoriei, luând locul Starbucks”, anunță zf.roPentru antreprenori, deschiderea din Capitală reprezintă un prim pas în afara oraşului-mamă şi totodată un prim pas către cea mai dezvoltată piaţă gastronomică din România. Businessul este operat prin firma Honest Food SRL, cu afaceri de 25 mil. lei în 2023, plus 41% versus anul anterior. În doi ani, încasările s-au dublat. Deschiderea ar urma să aibă loc la final de mai, început de iunie, după cum au spus oficialii Piaţa9 pentru ZF.Businessul controlat de familia Galea are deja două unităţi fizice – Piaţa9 Cetate şi Restaurant Piaţa9 -, ambele în Oradea, plus o divizie de comenzi, fie pentru evenimente, fie pentru cadouri corporate.ntreprenorul spune că probabil niciodată nu ar fi dezvoltat acest concept în Oradea dacă nu ar fi fost în Irlanda de Nord, acolo unde a lucrat într-un fel de măcelărie, foarte frumos prezentată într-un fel de mall și unde spune că a făcut lucrurile exact așa cum le-ar fi făcut pentru el. Era o afacere de familie, iar după un timp, proprietarii au decis să-l facă pe Ovidiu Galea partener în business, după care totul a fost preluat de o corporație. „Am învățat și ce înseamnă regulile, procesele, sistemele care se aplică într-o corporație”, spune antreprenorul. Angajat la o companie mică, de familie, din zona fresh-food, orădeanul a pus umărul la extinderea afacerii, de la un magazin la peste 20, deschise în toată Marea Britanie, astfel că timp de trei ani s-a ocupat acolo de o echipă de 240 de oameni.
Antreprenorul spune că la Oradea a pornit cu un plan fiindcă altfel e imposibil să pornești într-un business, „dar acel plan a fost readaptat situațiilor, fiindcă planul e mai mult ca o busolă ca să știi cât te abați de la drumul inițial. Dacă stau să mă uit în urmă, planul inițial e departe de unde suntem acum”, admite orădeanul.
Daniel Galea spune că a avut o îndoială că acest concept va prinde.
„Chiar citeam zilele trecute un interviu cu un fost CEO al unuia dintre cele mai mare branduri Horeca din SUA, Panera Bread, care spunea că omul, chiar și după nenumărate succese și decizii catalogate de piață drept geniale, tot mai are îndoieli când trebuie să ia viitoarea decizie. Planurile de acasă pot să nu corespundă cu ceea ce găsești în realitate. Cu siguranță am studiat puțin piața, dar în același timp ne-am asumat. Veneam din UK, unde înțelegeam destul de bine ce se întâmplă și unde ne-ar fi fost mult mai confortabil să demarăm o afacere… doar că nu ne vedeam îmbătrânind acolo și am zis hai să revenim acasă și să construim aici. Pariul și riscul au fost mult mai mari aici, nu știam dacă piața va răspunde, dacă va aprecia ceea ce noi simțeam la momentul respectiv că ar trebui să funcționeze. Nu am făcut o super-cercetare de piață, simțeam că asta lipsește. Cred că Ford spunea că dacă aș întreba piața ce lipsește, ar spune un cal mai rapid. Poate comparația e puțin deplasată. Ne spuneau prietenii: «măi, oamenii aici sunt mai pretențioși, n-o să vină să-și ridice ei tava». Dar până la urmă, cred că lumea iubește vaibul, am venit, am scurtat, am mâncat o chestie bună și am plecat. În ceea ce privește strategia de marketing , poate voi dezamăgi, a fost foarte simplă, basic: clienții mulțumiți răspândesc ei vorba. Am vrut să fim autentici, ceea ce vezi pe social media să și găsești. Din punctul meu de vedere, clienții orădeni sunt mai pretențioși decât cei din UK. Cel puțin mie așa mi se par, că au mai mult bun gust. Noi, cel puțin, în 10 ani acolo, nu ne-am împrietenit foare mult cu mâncarea lor. Gusturile lor erau mai ușor de satisfăcut. Știu că sună cumva surprinzător. Din punctul meu de vedere, clientul orădean e mai dificil de satisfăcut decât clientul din UK și nu se lasă păcălit dacă ceva arată foarte bine, dar nu are un gust bun. Trebuie ca toate lucrurile să se alinieze: să arate bine, să fie prezentat bine, să aibă calitate. În UK, dacă arată bine poată să satisfacă. Ceea ce nu s-a întâmplat aici, în Oradea. Nici nu am încercat așa ceva. Dar eu spun că un client din Oradea are papilele gustatve mai dezvoltate decât cel din UK. Produsul trebuie să fie bun pentru minte, pentru suflet, dar și pentru body-ul tău, adică să fie sănătos”, explică Daniel Galea principiul său de business.