A fost avansat termenul de 1 Decembrie 2023 pentru infiintarea unei societati pe actiuni, cu participarea consiliilor judetene care au in operare aeroporturi, numele rezervat pentru aceasta noua companie fiind: Liniile Aeriene Romane (LAR).Aceasta s-a stabilit la cea de-a doua reuniune dedicata lansarii proiectului privind conectivitatea aeriana interurbana pe teritoriul Romaniei.Camera de Comert si Industrie a Romaniei care a avut loc pe 3 octombrie.
La reuniune au participat, atat fizic, cat si online, reprezentantii consiliilor judetene din: Arad, Brasov, Bacau, Constanta, Maramures si Sibiu specialisti din domeniul aeronautic din cadrul Aeroportului Delta Dunarii Tulcea, Aeroportului International Arad, Aeroportului International Maramures, Aeroportului Stefan cel Mare din Suceava, Aeroportului International Craiova si Regional Air Services Tuzla, reprezentantii mediului academic, care au intocmit studiul privind conectivitatea aeriana.
“In momentul de fata, daca cineva isi doreste sa ajunga pe calea aerului de la Constanta la Timisoara, va trebui sa faca o escala la Roma sau Milano, deoarece nu exista o cursa directa intre cele doua orase ale Romaniei. Vorbim practic de o mare pierdere de timp si de bani. Noul operator aerian propus de CCIR, care va avea forma unei societati pe actiuni, cu participarea consiliilor judetene ca actionari, va opera cu un numar semnificativ de aeronave de mica capacitate intre cele mai importante orase ale tarii. Pentru oamenii de afaceri si nu numai, acest lucru va insemna ca, in cursul unei singure zile, se pot deplasa pe teritoriul Romaniei intre orase situate la sute de kilometri distanta unul de celalalt, economia de bani si de timp fiind evidenta. De la prima intalnire pe aceasta tema m-am bucurat sa vad ca, in urma discutiilor, consiliile judetene au agreat acest proiect. Iata ca azi facem primii pasi cu adevarat in sensul infiintarii noii companii aeriene romanesti”, a declarat presedintele CCIR, Mihai Daraban.În comnuciatul CCIR nu se spune nimic despre implicarea în acest proiect a CJ Bihor, ori a CL Oradea, chiar dacă e deja de domeniul trecutului compania pe care doreau să o facă, Air Oradea. Între timp, o firmă primește bani de consultanță să găsească un operator care să-i duc pe orădeni la Londra, de tei ori pe săptămână. Surse din piața spun că operatorul e deja cunoscut, fiind vorba despre unul care anunța că face recrutări de personal la Oradea. În același timp, Air Oradea a ajuns subiect de bășcălie în catavencii.ro subiectul fiind maniera în care se împart acțiunile la această companie născută moartă.