Angajatorii nu mai au obligația să arhiveze documentele financiar-contabile timp de 50 de ani, ci doar 5 ani. Modificarea este cuprinsă într-un proiect de lege adoptat în această săptămână de Camera Deputaților.
”Începând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligaţia legală de a depune declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani”, se arată în document.
Proiectul de lege a fost adoptat şi de Senat, iar Camera Deputaţilor este for decizional în acest caz.
DOCUMENT – Lege pentru modificarea şi completarea art.25 din Legea contabilităţii nr.82/1991: