Autoritățile germane au decis includerea României, cu întreg teritoriul național, pe lista „zonelor de risc“, a anunțat, vineri, Ministerul român de Externe. În acest fel, toate persoanele care s-au aflat în România oricând înainte cu 14 zile de plecarea în Germania, indiferent de cetățenia lor, sunt obligate să intre în autoizolare timp de două săptămâni. Până azi, doar câteva județe din România se aflau pe lista ”galbenă” a autorităților germane.
Ministerul de Externe de la București le recomandă cetățenilor români care intenționează să se deplaseze în perioada următoare în Germania să se informeze cu privire la eventuale modificări de ultim moment adoptate la nivelul landului de destinație. Condițiile de călătorie valabile în fiecare land de destinație, respectiv regulile generale de conduită, restricțiile și măsurile de relaxare, pot fi accesate pe pagina cancelariei federale la următorul link: https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus/corona-bund,eslaender-1745198.
De asemenea, informații cu privire la măsurile adoptate de autoritățile germane sau recomandările pe care acestea le adresează populației pot fi accesate în mai multe limbi de circulație internațională: germană, engleză, franceză.
Informații cu privire la actualizarea de către Germania a zonelor de risc, precum și lista completă a acestora sunt disponibile la adresa https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.
Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale:
- Ambasadei României la Berlin: + 49 30 21239555, + 49 30 21239514, + 49 30 21239516;
- Consulatului General al României la Bonn: +49 228 6838135; +49 2286838211; + 49 228 6838244; + 49 228 6838254;
- Consulatului General al României la München: +49 89 553307; +49 89 98106143;
- Consulatului General al României la Stuttgart: +49 711 664 86 11, +49 711 664 86 12, +49 711 664 86 13, +49 711 664 86 14 și +49 711 664 86 15;
Apelurile vor fi redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.