Hidroelectrica a anunțat marţi că, începând din data de 10 aprilie, a demarat emiterea facturilor restante aferente lunii septembrie a anului trecut. Deşi de câteva luni bune furnizorul de energie electrică anunţă public că face eforturi pentru a ajunge la zi cu emiterea facturilor, mai ales pentru clienţii casnici, compania are încă probleme în a pune la dispoziţia clienţilor variante facile pentru plata online şi pentru transmiterea indexului autocitit al contorului.
Mai mult, informaţiile de interes public, vizavi de care clienţii au cele mai frecvente întrebări, sunt atât de bine „pitite” în stufosul site al Hidroelectrica, compania şi-a creat o pagină de facebook în care oferă lămuriri, un picuţ mai clare.
„Compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme…În prezent, există o întârziere de emitere a facturilor la Hidroelectrica de aproximativ 5 luni, ca urmare a numeroaselor modificări legislative care au avut loc din aprilie 2022 încoace, cât și datorită amplelor operațiuni de implementare de noi soluții software, dar și de migrare a bazelor de date”, sună un anunț pe care Hidroelectrica îl rostogoleşte în mediul informaţional online, de la finele anului trecut încoace. De rezolvat, însă, n-au prea rezolvat multe. Pentru că Hidroelectrica a început să emită abia în 10 aprilie facturile pentru consumurile realizate de clienţi în luina septembrie a anului trecut. Deci, decalajul dintre livrarea energieie lectrice şi facturarea acesteia nu doar că nu s-a restrâns, ci chiar s-a mărit.
Compania, care la momentul actual oferă poate cel mai bun preţ la energie pentru clienţii casnici, are în prezent peste 500.000 de clienți. Majoritatea au fost contractaţi în campania dezvoltată în cea de a doua jumătate a anului trecut, când compania a anunţat că, pentru clienţii noi, plafonează, timp de un an preţul la kilowatt-ul de energie electrică.
Potrivit informaţiilor de pe pagina de facebook a hidroelectrica, care poate fi consultată la adresa https://www.facebook.com/groups/4938350162922855, factura la Hidroelecrica se poate plăti astfel:
– transfer bancar (găsiţi detaliile contului bancar Hidroelectrica la care să faceţi plata facturii la linkul oficial de mai jos. Recomandăm să copiaţi contul IBAN Hidroelectrica, DOAR de pe facturile Hidroelectrica ori de pe site-ul Hidroelectrica.ro. ATENŢIE: Nu folosiţi IBAN-urile date pe grup!
– dacă detineţi un cont BCR, puteţi scana codul de bare de pe factura Hidroelectrica, detaliile transferului bancar se autocompletează iar dvs. nu vă mai rămâne decât să autorizaţi plata;
– direct debit (momentan se poate face doar la băncile BCR, Banca Transilvania, BRD şi Raiffeisen)
– self pay (gasiti puncte de plata https://selfpay.ro/localizare/ );
– aplicaţia pago;
– aplicaţia un-doi centru de plăţi;
– cu numerar la bancomatele multifuncţionale BCR, Banca Transilvania, CEC şi nu numai.
Facturile nu se pot achita în sucursalele Hidroelectrica, deoarece nu există casierii sau „tonomate” de plată. Totodată, vă recomandăm să NU plătiţi facturile în avans, deoarece Hidroelectrica în prezent nu gestionează acest tip de plăţi.