Deciziile luate în instanțele civile vor fi comunicate prin e-mail. Proiectul inițiat de mai mulți deputați și senatori PNL, UDMR și USR Plus a trecut, ieri, de Senat.
Inițiatorii proiectului susțin că această măsură “ar eficientiza activitatea instanțelor și ar reduce și costurile privind listarea copiilor de pe hotărârile judecătorești, respectiv costurile privind corespondența prin serviciile poștale”.
”Comunicarea hotărârilor judecătorești se va face, din oficiu, prin poștă electronică dacă partea a indicat instanței datele corespunzătoare în acest scop direct sau la solicitarea expresă a instanței în timpul procesului. Comunicarea va fi însoțită de semnătura electronică extinsă a instanței, care va înlocui ștampila instanței și semnătura grefierului de ședință.”, se arată în propunerea legislativă.
În cazul în care instanțele nu vor avea posibilitatea de transmitere prin e-mail a hotărârilor, din varii motive, transmiterea acestora va fi făcută ca și până acum, adică în format lectric, prin poștă.
”Dacă comunicarea prin poștă electronică nu este posibilă din pricina lipsei datelor în acest sens sau sistemul folosit indică eroare în transmiterea prin poșta electronică, comunicarea hotărârilor judecătorești se va face potrivit art.154.”, potrivit proiectului de lege.
Pentru ca legea să intre în vigoare, trebuie să treacă de Camera Deputaților, promulgată de președintele Klaus Iohannis și publicată în Monitorul Oficial.
DOCUMENT – Proiect de lege pentru completarea Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă: