Începând din 5 octombrie, a devenit operațional serviciul de comunicare electronică a actelor de procedură (prin e-mail) al Înaltei Curți de Casație și Justiție. Acesta este disponibil pentru înrolare prin intermediul paginii de Internet a Înaltei Curți – www.scj.ro, secțiunea ”Dosar electronic”, pentru toate secțiile și formațiunile de judecată ale instanței supreme.
Serviciul permite oricărei persoane fizice și firmelor să opteze pentru efectuarea comunicărilor în format digital, în condiții avantajoase din punct de vedere al rapidității, siguranței transmiterii comunicărilor, protejarea datelor cu caracter personal și reducerii costurilor pe care le presupun procedurile judiciare.
”De asemenea, aceeași modalitate de transmitere a actelor va fi folosită de către instanța supremă în relația bilaterală curentă cu alte instituții implicate în procedurile judiciare”, se arată într-un comunicat al instanței supreme.
Amănunte privind avantajele presupuse de utilizarea serviciului de comunicare electronică a actelor de procedură sunt disponibile pe pagina de Internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție – la secţiunea Dosar Electronic sau click pe LINK – amănunte serviciu de comunicare electronică, iar cererea de înrolare poate fi obținută prin accesarea acestui link – CERERE ȘI INSTRUCȚIUNI DIN CADRUL SECȚIUNII DOSAR ELECTRONIC.
Serviciul de transmitere electronică a actelor de procedură vine în completarea aplicației ”Dosar electronic” și a celorlalte proiecte legate de digitalizarea și creșterea gradului de transparență și accesibilitate în ceea ce privește activitatea judiciară a instanței supreme. Dintre acestea sunt operaționale biblioteca digitală și întreaga jurisprudență a Curții Supreme, disponibile pe pagina de Internet a Înaltei Curți, infochioșcurile din sediile ÎCCJ și accesul gratuit la sinteze și studii realizate la nivelul compartimentelor din aparatul propriu al instanței supreme.
În perioada următoare se va lucra la îmbunătățirea motorului de căutare a jurisprudenței, la indexarea corespunzătoare a hotărârilor pronunțate, modernizarea și simplificarea site-lui propriu și oferirea de servicii online de asistență pentru justițiabili.
”În implementarea aplicației privind comunicarea electronică a actelor de procedură, Înalta Curte de Casație și Justiție a valorificat experiența Tribunalului Arad și adresează mulțumiri acestei instanțe și domnilor Dacian Stanciu și Raul Baltă, specialiști IT în cadrul acesteia, pentru punerea la dispoziție a aplicației informatice și instruirea asigurată”, se mai arată în comunicatul ÎCCJ.