Încercarea guvernului german de a proteja IMM-urile de criza economică generată de pandemie a permis producătorului de echipamente sportive să se folosească de această facilitate, scrie Corriere della Sera.
Cunoscuta firmă este acuzată pe rețelele sociale, cât și de oficiali germani, de lăcomie și lipsă de sensibilitate. În condițiile în care anul trecut Adidas a avut un profit de 2 miliarde de euro cât și rezerve evaluate la 873.000.000 de euro, directorul Adidas, Kasper Rorsted, a anunțat că de la 1 aprilie Adidas nu va plăti chirie pentru spațiile magazinelor.
Legea care permite acest lucru are ca scop protejarea micilor afaceri față de riscul evacuării. Ministrul Justiției, Christine Lambrecht spune: ”Măsura este temporară și are ca scop protejarea firmelor chiriașe față de riscul de închidere dacă sunt incapabile să plătească chiria”.
Și ministrul de Finanțe, Olof Schulz, spune că ”Este supărător că firme mari, cu siguranță financiară, recurg la aceste mijloace”.
Adidas nu este singura companie mare care a profitat de această lege. I se alătură și Deichmann, Saturn și MediaMarkt. Ministrul Muncii, Hubertus Heil, este de părere că acest subiect ar putea fi tranșat în instanțe.
În această perioadă dificilă, și în condițiile în care de pildă, Siemens a anunțat că își va plăti toți furnizorii, pe rețelele sociale au apărut apeluri la boicot împotriva producătorului de articole sportive.
Kasper Rorsted susține că majoritatea magazinelor Adidas sunt în spații deținute de mari companii, dar a asigurat că în cazurile în care proprietarii dețin mici afaceri, chiriile magazinelor vor fi plătite.