Înmatriculările de autoturisme în România au crescut cu 36%, în primele patru luni din 2022, faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior. Potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), autoturismele ”electrificate” au înregistrat o creștere de 131,1%, realizând o cotă de piață de 19,7%.
”După evoluţia importantă a primelor trei luni, luna aprilie 2022 vine cu o creştere de doar 7,4% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, creştere înregistrată după 4 luni de scădere de la sfârşitul anului precedent. Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna aprilie 2022 este în creştere cu 89,7% faţă de perioada similară din anul 2020 şi cu 10,2% în scădere faţă de aprilie 2019. Înmatriculările de autoturisme sunt în creştere la patru luni 2022 (+36%) faţă de 2021.”, spun reprezentanții APIA.
Potrivit statisticii, pe piaţa naţională, clasamentul primelor zece mărci este:
- Dacia – 9.832 unităţi,
- Ford – 3.596 ,
- Hyundai – 3.282,
- Renault – 2.904,
- Toyota – 2.852,
- Volkswagen – 2.746,
- Skoda – 2.604,
- Mercedes Benz – 2.367,
- Peugeot – 1.512,
- Fiat – 996.
Pe partea de mașini electrice, în topul preferințelor s-au clasat astfel:
- Dacia Spring – 1.458 unităţi,
- Tesla Model 3 – 235,
- Hyundai Kona – 171,
- Renault Zoe – 106
- Volkswagen e-UP! – 95.
Cele mai multe achiziţii de autoturisme înregistrate în aprilie 2022 au fost realizate de persoane juridice, care acoperă 64% din totalul achiziţiilor de autoturisme. Raportat la primele patru luni din acest an, persoanele juridice acoperă o pondere de 59%, iar diferenţa de 41% le-a revenit persoanelor fizice.