Din prima zi a lui 2022, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale nu mai voie să solicite persoanelor fizice sau firmelor, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituţii publice sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale. Interdicția este valabilă o dată cu intrarea în vigoare a legii pentru completarea OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative intră în vigoare din prima zi a anului.
”Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale solicită entităţilor care au emis documentele prevăzute la alin. (1), în format electronic, copii sau extrase ale acestora, în baza consimţământului expres al beneficiarului serviciului public, prevederile art. 2 alin. (2) şi ale art. 4 aplicându-se în mod corespunzător”, se arată în noua lege.
”În Romania, zilnic, se pierd ore întregi alergând pe la institutii făcând copii de buletin, arătând certificate de naştere în original sau certificate de urbanism. Acest demers vine în sprijinul cetăţenilor şi, totodată, este un nou impuls pentru reforma şi modernizarea administraţiei publice”, este menționat în nota de fundamentare a actului normativ.
DOCUMENT – Lege pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative: