A vrut s–și deschidă o fabrică în Parcul Industrial Oradea. Dar au fost considrați prea mici. Aveau deja la activ numeroase invenții și medalii internaționale pentru produsele lor. La 20 de ani după intrarea în afaceri și o încercare de a se afirma politic a decis că e momentul să facă afaceri în Elveția.
<Asta e vestea anului. S-a descoperit elixiul tinereții. Marea realizare este a unei românce, iar substanța minune ar putea vindeca și cancerul.Ultima oară când aţi mâncat un strugure, v-aţi gândit că aveţi în mână secretul tinereţii veşnice? Orădeanca Simona Bişboacă a dovedit-o! Folosind sâmburii şi pieliţa strugurilor, tânăra a creat Antioxi Vita, un antioxidant cu puternice efecte anti-îmbătrânire şi care ajută la vindecarea unor boli grave. Dornică să ia din natură tot ce e mai bun, Simona a inventat, de fapt, mai multe produse menite să prevină apariţia unor boli sau să le vindece>, scria presa în 2016.
„Pentru un business în România cred că cele mai mari provocări sunt să răzbească prin hățișul legislativ și birocratic. Pentru noi, provocările au fost și de natură profesională. Pentru că atunci când inovezi sau inventezi nu urmezi o cale deja bătătorită, ci creezi propriul drum. De la momentul în care pleci de la o idee și până la lansarea unui produs inovator pe piață, te confrunți cu provocări. Cum ar fi tranziția de la laborator la producție, identificarea sau chiar construcția de utilaje necesare, găsirea furnizorilor pe care să te poți baza, definirea unui concept de brand și tot așa…”, spune Simona.
Succesul a început să apară în 2011. Când primul produs creat de soții Bișboacă, AntioxiVita, un super antioxidant natural, a început să primească premii peste premii la competițiile internaționale de inventică. Apoi, a urmat un altul – „Propolis esență“, o soluție de propolis în apă, nu în alcool, diferență care îi crește plaja de administrare –, care a primit și el premii.
Compania Phenalex a atins maximul cifrei de afaceri în 2020. În acel an a realizat 2,84 milioane de lei și un profit de aproape un milion.
Și a mai urmat unul, tot inovator, numit Fructonată. Care nu este nici gem, nici magiun, nici dulceață, nici marmeladă. „Este fruct natural la borcan!”, rezumă Simona rețeta cu care a făcut furori la Londra. Nu însă și în România.
Momentul plecării a venit în 2021, după aproape 20 de ani de când a decis să devină antreprenor. Simona și soțul ei au decis să facă o schimbare majoră în viața lor profesională și personală, scrie evz.ro.
„În călătoria vieții, când urci muntele, nu poți ști niciodată dacă ai ajuns pe vârf sau dacă mai ai de escaladat. În cazul nostru, ne aflam de ceva timp pe un platou. Și am simțit cu tărie că a venit momentul pentru o schimbare majoră. Iar aceasta a devenit realitate prin mutarea noastră în Elveția. Proiectul nostru a început să prindă contur în 2021. Iar anul următor am reușit să demarăm un business de la zero în Elveția. Unde am brevetat o tehnologie de producție inovatoare și am reușit să o implementăm într-un spațiu de producție situat într-un parc industrial dedicat inovării în industria alimentară, în cantonul Fribourg“, spune Simona pentru evz.ro.
Atunci când soții Bișboacă erau la început în România, și-au dorit să-și deschidă mica fabrică în Parcul industrial din Oradea. Dar primarul i-a considerat prea mici și nesemnificativ pentru a le aproba cererea. Elvețienii – nu.
Revenind însă în prezent, acum Simona este CEO la două companii. Odată la cea din România, Phenalex, care continuă să funcționeze. Cifra de afaceri este în ușoară scădere: 2,8 milioane de lei în 2021, 2,7 în 2022. Profitul însă s-a redus ceva mai substanțial, cu aproape un sfert în ambii ani, față de vârful înregistrat în 2020. Scuzabil însă având în vedere că Simona conduce acum și Apiphen. Este compania deschisă în Elveția, specializată în producerea de extracte de propolis. Dar și în „innovative superfoods“ – cum ar fi, de exemplu, Fruitonate, care aduce uimitor de bine cu Fructonata autohtonă.