130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL și care s-a folosit de platforma FameUp, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidențiale, o campanie intitulată ”Echilibru și Verticalitate”, cu haștagul #EchilibrușiVerticalitate. Influencerii au primit un scenariu și au transmis într-un video, către public, calități ale unui viitor președinte, fără să-l numească. Unii influenceri au scris însă în comentariile de la video: „Călin Georgescu”, după cum au sesizat mai multe persoane, printre care și Silviu Faiăr. Iar comentariile la întreaga campanie s-au umplut de ”Votez Călin Georgescu”.Serviciul secret al Ministerului de Interne a înaintat către CSAT o notă în care susține că a analizat campania #EchilibrușiVerticalitate, care a fost prezentată publicului drept „campanie care viza creșterea nivelului de conștientizarea cu privire la importanța participării la vot”, scrie Hotnews.ro
Firma Kensington Communication, angajată de PNL pentru derularea unei campanii pe TikTok, a anunțat că va depune o plângere penală după ce a descoperit că proiectul său ar fi fost deturnat, atacat cu boți sau chiar clonat în favoarea unui candidat extremist.
Scandalul a izbucnit în urma unei investigații realizate de jurnaliștii de la Snoop, care au dezvăluit că ANAF a constatat finanțarea campaniei intitulate „Echilibru și Verticalitate” din fonduri ale Partidului Național Liberal.
Campania, gândită inițial pentru promovarea valorilor euroatlantice și combaterea extremismului, a fost realizată prin platforma Fame Up, implicând 130 de influenceri plătiți pentru promovare. Kensington susține că hashtag-ul original „echilibrusiseriozitate” ar fi fost modificat ulterior în „echilibrusiverticalitate”, slogan folosit pentru promovarea lui Călin Georgescu, fără implicarea sa.Într-o primă reacție, firma a negat orice asociere cu Georgescu și a precizat că obiectivul campaniei a fost de conștientizare socială. Acum, însă, Kensington a cerut intervenția autorităților pentru a investiga modul în care mesajul inițial ar fi fost compromis.
Investigațiile continuă, iar Kensington insistă că nu a fost implicată în promovarea vreunui candidat extremist, cerând organelor abilitate să analizeze situația și să identifice responsabilii pentru presupusa manipulare a campaniei.