Liceul Teoretic Constantin Șerban a beneficiat în perioada 2019-2023 de trei proiecte Erasmus+. Unul dintre aceste proiecte -Digital English, s-a încheiat în perioada 22-26 mai în cadrul ultimei mobilități care a avut loc în localitatea Kosk, provincia Aydin, Turcia. Proiectul a început în anul 2020, fiind un proiect Erasmus de tipul parteneriate şcolare.
<<Am pornit de la ideea că elevii noştri s-au născut în era digitală și într-o lume interactivă. O lume guvernată de comunicare. Conform viziunii de inovare a Planului de dezvoltare al UE pentru 2020 și criteriilor educaționale ale UE, competența digitală și competența lingvistică sunt indispensabile pentru lumea de astăzi.
Proiectul nostru „Digital English” sa concentrat pe competențe digitale, lingvistice și sociale. Pe termen lung, ne-am propus să-i ghidăm pe tineri să devină cetățeni globali, conștienți de sine și respectuoși față de alte culturi, inovatori, lucrători în echipă și gânditori critici, în timp ce învață să folosească instrumentele digitale.>> — transmite prof. coordonator Antonia Silaghi.
Proiectul le-a oferit elevilor și profesorilor din 6 țări diferite oportunitatea de a lucra împreună, de a face schimb de idei și de a învăța cu și de la ceilalți. În timpul activităților proiectului au existat momente de îmbunătățire a utilizării instrumentelor digitale în educație, de a afla despre cultura celuilalt, de a face prietenii pentru viață și de a schimba vieți.
La fiecare mobilitate au participat elevi, cu vârste cuprinse între 14-19 ani, de diferite condiţii socio-economice, etnice, oportunități geografice și profesori însoțitori. Aceste activități transnaționale au fost organizate cu meticulozitate de către fiecare partener. Participanții au învățat cum să folosească și să creeze conținut cu diverse instrumente digitale, în timp ce folosesc și învață limba engleză în situații autentice. În fiecare mobilitate au existat momente de împărtășire a aspectelor culturale ale fiecărei țări.
<<Proiectul a avut diferite scopuri pentru a satisface nevoile elevilor noștri. Obiectivele noastre au fost de a îmbunătăți limba engleză a participanților, de a promova limba fiecărui partener, de a dezvolta utilizarea instrumentelor digitale educaționale, de a transforma studenții în creatori de conținut inovatori în loc de doar consumatori, de a dezvolta alfabetizarea digitală a elevilor, de a crește gradul de conștientizare a cetățeniei mondiale, de a crește nivelul de respect unul față de celălalt, creează interacțiune interculturală, dezvoltă abilități soft și promovează prieteniile.
Ca impact pe termen lung, partenerii se așteaptă ca „Engleza digitală” să creeze schimbări în fiecare școală și să crească interesul profesorilor și studenților de a participa la noi proiecte europene.>> mai declară prof. Antonia Silaghi.
În cadrul mobilităților din acest proiect au fost implicați un număr de 25 de elevi şi 11 cadre didactice.
Proiectul dispune de rezultate remarcabile, printre care une-book cu descrierea instrumentelor digitale folosite în cadrul proiectului care poate fi accesat la link-ul
https://issuu.com/antosilaghi76/docs/digital_english_final_product
precum şi o pagină cu mărturii ale elevilor, profesorilor şi părinţilor elevilor participanţi la mobilităţi cu privire la implicarea în acest proiect accesabil la link-ul
https://padlet.com/Anto76/digital-english-testimonies-of-participants-99nmpkgrem9po3ff şi un site al proiectului cu toate activităţile desfăşurate https://digitalenglishpgi.wordpress.com/.