Liceul Teoretic Constantin Șerban, Aleșd, a beneficiat în perioada 2019-2023 de trei proiecte Erasmus+. Unul dintre aceste proiecte -Proper Relation Online and Offline, s-a încheiat în perioada 15-19 mai în cadrul ultimei mobilități care în ultimei mobilități care a avut loc în localitatea Bilgoraj, Polonia.
“Proiectul a început în anul 2019 ca un proiect eTwinning urmând apoi să fie transformat în Erasmus în 2020. Astfel am lărgit puțin scopul nostru inițial şi l-am adaptat noii dimensiuni europene. Noul scop a fost de a trezi gradul de conștientizare cu privire la hărțuirea cibernetică și hărțuirea tradițională, deoarece poate viza pe oricine, oricând și se poate întâmpla în mod anonim. În timp ce crește gradul de conștientizare cu privire la hărțuirea cibernetică, elevii vor învăța cum să folosească tehnologia într-un mod sigur. Ne-am propus să diseminam un program de bune practici pe care le-am experimentat în propriile şcoli, pe care l-am creat împreună și îmbunătățit față în față, la nivel național și internațional. Îmbunătățirea abilităților de navigare în siguranță în rețelele sociale, înțelegerea modului în care hărțuirea cibernetică poate dăuna oamenilor, învățarea despre privacy- adică cum să păstrăm private conturile noastre de pe rețelele sociale și cum să ne asigurăm de faptul că oamenii nu văd informațiile personale pe aceste rețele au fost printre principalele noastre obiective prioritare.” — transmite prof. Silaghi Antonia- coordonator de proiect.
În cadrul mobilităților din acest proiect au fost implicați un număr de 20 de elevi şi 7 cadre didactice.
Proiectul dispune de rezultate remarcabile, printre care un proiect eTwinning desfășurat concomitent cu proiectul Erasmus, numeroase expoziții pe tema bullying-ului şi Cyberbullying-ului, video-clipuri prin care elevii din școlile partenere au pus în scenă episoade de bullying întâlnite în școlile lor sau pe care le-au aflat de la prieteni şi au găsit şi prezentat soluții de stopare a acestui fenomen.
Au fost create de asemenea, materiale de tip ebook, cu concluziile activităților din cei trei ani de proiect. Proiectul a avut ca parteneri școli din Polonia, Italia, Spania.