Lufthansa, una din cele mai mari companii aeriene din lume, a anunţat că va concedia 22.000 de angajaţi, drept urmare a crizei generate de pandemia COVID-19, informează BBC.
Compania estimează o revenire lentă a cererii. Astfel, pe lângă cele 22 de mii de locuri de muncă desfiinţate, vor renunţa şi la 100 de aeronave. Aproximativ jumătate din locurile de muncă vizate sunt în Germania. Grupul speră să obţină o înţelegere cu sindicatele până la 22 iunie. Din totalul de 135.000 de angajaţi ai companiei, jumătate activează pe teritoriul Germaniei.
„Fără reduceri masive de personal, pierdem posibilitatea revenirii mai rapide, riscând ca Grupul să iasă din criza provocată de pandemie semnificativ deteriorat”, a declarat Michael Niggermann, directorul de personal al companiei germane.
Deoarece compania era în pragul colapsului, luna trecută guvernul german a aprobat un ajutor de 9 miliarde de euro pentru redresarea Lufthansa. În schimb, guvernul va prelua 20% din acţiuni, pe care le va vinde până în 2023. Totuşi, tranzacţia mai aşteaptă votul acţionarilor şi aprobarea CE.
Şi alte companii aeriene se confruntă cu aceleaşi probleme. La British Aiways se preconizează concedierea a 12.000 de angajaţi din cei 45.000. Ryanair ar concedia 15% din angajaţi, adică 3.000 de oameni. La EasyJet 4.500 de oameni (30%) vor rămâne pe drumuri, iar Virgin atlantic ar desfiinţa 3.000 de contracte de muncă din cele 10.000.
Conform datelor MTI, în perioada ianuarie – martie, Lufthansa a avut 21,8 milioane de pasageri, ceea ce reprezintă o scădere cu 26,1% faţă de media anuală. Transporturile de marfă au scăzut cu 15%. Conform companiei, criza din industria transporturilor aeriene va dura până în 2023.
Din cei 135.000 de angajaţi 87.000 au trecut la program mai scurt de muncă. Din flota de 763 de aeronave, 700 sunt temporar oprite la sol.
Cu toate că oferta va creşte treptat, faţă de situaţia de dinaintea crizei provocate de pandemie, până în septembrie vor fi operative 70% din zborurile de peste ocean şi 90% pe continent. Dar din cele 700 de aeronave oprite la sol, în 2021 un număr de 300 de aeronave vor rămâne la sol, iar în 2022 acest număr va fi de 200. Criza s-ar putea termina în 2023, dar din flota pe care o deţine acum Lufthansa se va renunţa definitiv la 100 de avioane.
Companiile grupului Lifthansa, din care mai fac parte Eurowings, Austrian Airlines, Swiss és Edelweiss Air, cât şi Brussels Airlines au transportat anul trecut 145 de milioane de pasageri. În 2019, doar compania Ryanair a avut mai mulţi pasageri: 152 de milioane.