Scandalul din jurul unei firme de mobilier din Moldova s-a iscat de câteva luni, dar acum când firma și-a închis showroom-urile s-a acutizat. Mii de oameni au plătit, în medie 5000 euro pentru o mobilă de bucătărie pe care nu au mai primit-o niciodată. Și nici banii nu i-au mai văzut înapoi.
În edițiile trecute ale bzi.ro, Andriana Brașoveanu, administratorul societăților deținute de afaceristul Mihail Șaran, a explicat că livrările sunt întârziate din cauză că materialele provin din Ucraina, țară aflată în război. Firma avea sediul social la Iași și showroom-urile au fost fost prezente în București, Iași, Brașov, Cluj-Napoca, Timișoara, Sibiu, Constanța, Craiova, Oradea, Ploiești și Galați. La Oradea, showroom-ul era pe strada Ciheiului. Oamenii au început să depună sute de reclamații la Protecția Consumatorilor , iar câteva sute au apelat la un avocat din Cluj Napoca în speranța că își vor recupera banii. Sumele era plătite în total sunt colosale. Pentru o singură comandă se achitau și 7.000 de euro . Firma promitea reduceri de 10%, 15% sau chiar 20% în funcție de timpul în care îți doreai mobila 4,6, 12 luni. Corpurile mobile erau expuse în magazine și arătau impecabil. De cele mai multe ori, oamenii nu primeau corpurile de mobilă și, când venea vorba de înapoierea banilor, administratorii societății nu mai răspundeau la telefon. Între timp, păgubiții și-au deschis grupuri pe facebook. „Înșelați de Bismobil Kitchen” are peste 1800 de membri și e deschis „pentru toți cei care au avut probleme cu Bismobil Kitchen și pentru cei care doresc să afle informații reale cu privire la modul n care sunt <onorate> comenzile„. Esxistă și grupul Bismobil Kitchen – Necenzurat, care are 450 membri. Zilnic sunt postate mesaje de către clienții înșelați de firma basarabenilor. Aceștia au lansat ideea că vor să pornească un proces colectiv. Deocamdată este greu de stabilit cuantumul prejudiciilor.La Cluj s-au unit mai mulți clienți țepuiți de „Bismobil Kitchen”
Bogdan Blaj, avocat în Baroul Cluj, a reușit să strângă mai multe reclamații pentru un proces colectiv.
„Noi avem contract cu aproximativ 100 de persoane, dar am fost contactați de sute. Sunt clienți din toată țara, unde «Bismobil» a avut magazine. Acum sunt toate închise. Nu mai există o cale oficială de comunicare cu ei. Vom face plângerea la București. Prejudiciul este de milioane de lei. Dacă depășește 2 milioane de lei vom depune la DIICOT”, a explicat avocatul pentru stiridecluj.ro.