Guvernul României a adoptat proiectul de Ordonanță de Urgență privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri. Potrivit OUG, vânzătorul răspunde față de consumator pentru orice neconformitate existentă în momentul livrării bunurilor, care se constatată în termen de doi ani de la data respectivă.
În cazul bunurilor cu elemente digitale pentru care contractul de vânzare prevede furnizarea continuă de conținut digital sau de servicii digitale pentru o anumită perioadă, vânzătorul răspunde, de asemenea, pentru orice neconformitate a conținutului digital sau a serviciului digital care intervine sau este constatată în termen de doi ani de la momentul livrării pentru produse cu durată medie de utilizare de până la cinci ani, respectiv în termen de cinci ani de la data respectivă pentru produse cu durată medie de utilizare de peste cinci ani.
Potrivit documentului, vâncătorul poate să refuze aducerea la conformitate a bunurilor dacă atât reparația, cât și înlocuirea sunt imposibile sau ar crea costuri disproporționate. Același lucru se aplică și în cazul în care reparația sau înlocuirea este imposibilă, iar oricare altă măsură corectivă ar crea vânzătorului costuri disproporționate.
Totodată, în cazul în care condițiile cuprinse în anunțurile publicitare asociate privind garanția comercială sunt mai favorabile pentru consumator decât cele incluse în certificatul de garanție, prevalează condițiile mai avantajoase.
DOCUMENT – Ordonanță de urgență privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri: