Persoanele care primesc bani de la companii pentru a promova produse pe rețelele sociale trebuie să eticheteze în mod clar astfel de postări ca reclame, a decis Curtea Federală de Justiție din Germania. Judecătorii s-au pronunțat astfel în cazul a trei influenceri care făceau publicitate unor branduri pe rețeaua Instagram, relatează Reuters.
Curtea Federală de Justiție din Germania a considerat că influencerii care au mii de urmăritori adepți pot câștiga sume importante de la companii pentru promovarea unui produs pe Instagram. Drept urmare, magistrații germani susțin că, de exemplu, o persoană care promovează produse pentru fitness trebuie să specifice clar că face publicitate atunci când a fost plătit ca să prezinte un brand.
În același context, Curtea Federală de Justiție din Germania a precizat că, dacă nu sunt plătiți, influencerii pot promova produse fără a atașa o etichetă publicitară. Ca atare, judecătorii au respins un caz împotriva prezentatoarei TV Cathy Hummels, a cărei postare despre o jucărie de pluș cuprindea un link spre site-ul producătorului. ”Nu a fost plătită pentru promoție, așa că nu a fost obligată să o eticheteze ca reclamă”, a decis instanța.
Instagram a ajuns anul trecut la o înțelegere cu Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Marea Britanie (CMA) pentru a contracara publicitatea ascunsă a influențatorilor de pe platforma sa.